کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در آستانه برگزاری سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک در کشور برزیل امروز (سه‌شنبه) نشستی با داوران و ناظران ایرانی اعزام به این رقابت‌ها داشت.

وی در این نشست که با حضور ۱۰ داور و یک ناظر المپیکی در رشته‌های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: ۲۹ سال است که در بخش‌های مختلف ورزش فعالیت داریم. معمولاً خارج از کاروان اعزامی، به بازی‌های المپیک افرادی مانند داوران و ناظران هم به این بازی‌ها اعزام می‌شوند. گلایه این دسته افراد همیشه بر این بوده که در قالب کاروان ایران دیده نمی‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در این رابطه ادامه داد: بر این اساس همیشه این سؤال مطرح بوده که چرا کمیته ملی المپیک به عنوان متولی المپیک در ایران به این قشر کم‌توجه بوده است. در همین رابطه طی مکاتبه با کمیته بین‌المللی المپیک، از حضور ۱۱ داور و ناظر کشور هم در المپیک ریو اطمینان پیدا کردیم.

هاشمی با اشاره به تصمیم گرفته شده برای برگزاری نشست امروز، یادآور شد: تصمیم داشتیم در نشست صمیمانه با شما شرکت کنیم تا بدانید عضوی از کاروان المپیکی ایران هستید. زحمات شما باعث شده از میان نمایندگان ۲۰۶ کشور به عنوان داور و ناظر المپیک انتخاب شویم. به طور حتم شما داوران و ناظران جزئی از کاروان ایران هستید؛ هر چند به لحاظ ساختار و نوع دعوت شدن، تفاوت‌هایی میان و شما و دیگران اعضای کاروان وجود دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه کمیته ملی المپیک، حمایت از داوران و ناظران در قالب کاروان اعزامی به ریو را وظیفه خود می‌داند، گفت: موفقیت شما، موفقیت ایران است. شما کار سختی در المپیک دارید اما قطعاً از تک‌تک شما حمایت خواهیم کرد؛ کاروان المپیک ایران در خدمت شما داوران است.

وی همچنین با اشاره به تغییراتی که بعضاً در قوانین داوری رشته‌های مختلف ایجاد می‌شود، اظهار داشت: معمولاً این تغییرات از طریق فدراسیون جهانی به ما اطلاع داده می‌شود اما شما به طور حتم زودتر در این مورد مطلع می‌شوید و بنابراین می‌توانید کمک حال باشید. شما داوران و ناظران می‌توانید از تجربیات خود برای کمک به مجموعه ورزش ایران در المپیک استفاده کنید. البته انتظار هم نداریم خارج از روال معمول کاری را انجام دهید.

هاشمی با بیان اینکه کمیته ملی المپیک به انتخاب شما داوران و ناظران برای حضور در المپیک ارج می‌نهد، یادآور شد: احتمال دارد بر اساس رایزنی های انجام شده تعداد داوران و ناظران ایران در المپیک ریو بیشتر شود.