به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند صباحی است که مسئولان نیروی انتظامی به فکر ایجاد پلیس «فتا» افتاده‌اند تا به شکایات مردم در فضای سایبری رسیدگی کنند. بدیهی است هر کاربر یا شخصی که بخواهد از متهمی به دلیل مزاحمت یا ایجاد مشکل در فضای مجازی شکایت کند، بدون هیچ تردیدی اولین منبع و ارگان ذی‌صلاح پلیس فتا است.

این مقدمه را داشته باشید تا خدمت شما عرض کنیم سه، ‌چهار روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه علی دایی در اتوبان تهران - قم تصادف کرده است.شایعه‌سازان عکس تصادف قبلی علی دایی در جاده اصفهان- تهران را در تلگرام و فضای مجازی قرار داده و مدعی شدند آقای گل جهان دچار جراحت شده است.

البته مشابه چنین شایعه‌ای پیش‌تر برای دو چهره ورزشی و سینمایی هم ساخته شده بود.ابتدا عکس خونین و مالین علی انصاریان منتشر و عنوان شد که او را دور از جان کشته‌اند. در ادامه نیز عکس مهناز افشار، ستاره سینمای ایران در فضای مجازی دیده شد که زخمی شده و زیر این عکس نوشتند او مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفته است. این اخبار در حالی منتشر شد که عکس علی انصاریان مربوط به فیلم «هدیه» با بازی و تهیه‌کنندگی مدافع سابق پرسپولیس می‌شد.همین‌طور عکس منتشر شده از مهناز افشار هم به فیلم «متروپل» برمی‌گشت و واقعی نبود. این دو بازیگر هم واکنش خاصی به این مسئله نشان ندادند.

اما شنیدیم این مرتبه علی دایی به شدت پیگیر ماجراست. آقای گل جهان از وکیل خود خواسته به پلیس فتا شکایت کند تا از او احقاق حق شود.گرچه خبر تصادف علی دایی در اتوبان تهران- قم همان ابتدا توسط نزدیکان سرمربی صبا تکذیب شد اما از آنجایی که این اتفاق برای چندمین بار برای شهریار می‌افتد، او نمی‌خواهد این مرتبه کوتاه بیاید و شکایتش به پلیس فتا جدی است.

متأسفانه فضای مجازی در کشورمان تعریف درستی ندارد یا به عبارت بهتر هنوز فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جامعه ما جا نیفتاده است. نوجوانان و جوانان کاربر بدون رعایت اخلاقیات هر شایعه‌ای می‌سازند و هر اهانتی را به چهره‌های سرشناس انجام می‌دهند. باید به علی دایی حق داد که بخواهد تا پایان پیگیر شکایت خود باشد. همان‌طور که بازیکنان استقلال و پرسپولیس به دلیل توهین هواداران رقیب دسته‌جمعی از اینستاگرام خداحافظی کردند و کار به جایی رسیده که علی پروین به این سن و سال هم از چنین بی‌اخلاقی‌هایی مصون نمانده است.امیدواریم روزی فرا برسد که فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در کشورمان جا بیفتد.