به گزارش پارس به نقل از تسنیم،مسابقات تنیس روی میز تورجهانی مجارستان از دیروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان از ایران آغاز شد و نیما عالمیان، پوریا عمرانی و افشین نوروزی به مصاف حریفان خود در مرحله گروهی رفتند.

در گروه دوم نیما عالمیان با حساب 4 بر صفر کایریل شوتس از روسیه را شکست داد و امروز در دومین دیدار خود به مصاف کارلوس فرانکو از اسپانیا می‌رود.

در گروه 5 پوریا عمرانی با دو شکست 4 بر 2 و 4 بر یک مقابل حریفانش از اتریش و ایتالیا از دور رقابت‌ها کنار رفت. عمرانی در مسابقات زیر 21 سال نیز در اولین دیدار 3 بر 2 نتیجه را به وانگ وی پنگ از چین تایپه واگذار کرد و امروز در دومین دیدار مرحله گروهی مقابل گابور کواسز از مجارستان می‌رود. وانگ پنگ در دو مسابقه نخست خود با شکست عمرانی و حریف مجاری رتبه نخست گروه 11 رده سنی زیر 21 سال را به‌دست آورد.

دیروز همچنین افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی کشورمان روز گذشته در اولین مسابقه با نتیجه 4 بر یک مغلوب مارتین خاتچانوف از هلند شد و امروز در دومین بازی مقابل دیاگو چن از اتریش قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی کار به گیم‌شماری خواهد کشید تا فرد صعودکننده مشخص شود.  

این رقابت‌ها دارای رنکینگ جهانی و 70 هزار دلار جایزه است و با حضور 194 بازیکن مرد و 175 ورزشکار زن  از 56 کشور برگزار می‌شود.