به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تقویم امروز فوتبالی به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) میپردازیم.

۲۹ آذر ۱۳۷۵ در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای آسیا ایران با هدایت محمد مایلی کهن به مصاف عربستان رفت که پس از تساوی صفر صفر در طول ۱۲۰ دقیقه ، در ضربات پنالتی از عربستان شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.

ایران در مرحله گروهی با تیمهای عراق ، تایلند و عربستان همگروه بود که در بازی اول از عراق شکست خورد ولی در دو بازی بعد تایلند و عربستان را با نتیجه سه بر یک و سه بر صفر شکست داد و با شش امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد و عربستان هم با همین تعداد امتیاز دوم شد. البته عراق هم شش امتیازی شد ولی به علت تفضل گل کمتر سوم و حذف شد.

تیم ملی در مرحله بعد با نتیجه شش بر دو کره جنوبی را در هم کوبید و به نیمه نهایی رسید. علی دایی چهار گل و کریم باقری و خداداد عزیزی دیگر گلهای تیم ما را برابر کره به ثمر رساندند. 

اما در نیمه نهایی تیم ما که در مرحله گروهی به راحتی از سد عربستان گذشته بود نتوانست دوباره این کار را تکرار کند و در ضربات پنالتی به این تیم باخت و به دیدار رده بندی رفت . داور این بازی متهم به حمایت از عربستان شد. عربستانی که به مصاف امارات میزبان در فینال مسابقات جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶ رفت.

۲۹ آذر سال ۹۱، پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی میزبان ملوان بود و در پایان توانست با ارایه یک بازی زیبا با نتیجه 6 بر صفر این تیم شمالی را از پیش رو بردارد. این نخستین بازی پرسپولیس با مربیگری یحیی گل‌محمدی بود. یحیی گلمحمدی پس از راه ندادن مانویل ژوزه در اردوی پرسپولیس و اخراج ظاهری او ، به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد و کار خود را با قدرت آغاز کرد.

۲۰ دسامبر ۱۹۸۳ جام ژول ریمه از فدراسیون فوتبال برزیل در ریو دزدیده شد و تا امروز پیدا نشده است.

 

از سال ۱۹۴۶، کاپ قهرمانی جام جهانی به نام ژول ریمه ، رییس سابق فیفا نامگذاری شد. او کسی بود که رقابتهای جام جهانی را پایه گذاری کرد و قرار بر این شد که هر کشوری که سه بار قهرمان جام جهانی شود، برای همیشه جام را به خانه ببرد. در سال ۱۹۷۰ برزیل این کار را انجام داد و برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد جام ژول ریمه را تصاحب کرد. اما در سال ۱۹۸۳ این جام از مقر فدراسیون برزیل دزدیده شد و دیگر پیدا نشد. آنچه از شواهد برمیاید این است که دزدان این جام را ذوب کرده اند. 

از این تاریخ به بعد جام اصلی همواره در مقرر اصلی FIFA در سویس نگهداری می شود و برنده بازی ها همواره کپی جام که فقط روکش طلا دارد را به کشور خود می برد.

۲۰ دسامبر ۱۹۸۰، اشلی کول مدافع سابق تیم ملی انگلیس به دنیا آمد.

او فوتبال را از باشگاه آرسنال شروع کرده و در سال ۲۰۰۶ به چلسی پیوسته و در سال ۲۰۱۴ به عضویت باشگاه آ. اس. رم در آمده و تا ۲۰۱۵ در این تیم بازی کرد. وی ۱۰۷ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال انگلستان انجام داده است و سه جام جهانی را همراه با این تیم تجربه کرد.

امروز تولد مارتین دمیکلیس مدافع تیم ملی آرژانتین نیز میباشد. او هم مثل اشلی کول متولد سال ۱۹۸۰ است. وی سابقه بازی در تیمهای ریورپلاته ، بایرن مونیخ و مالاگا را دارد و هم اکنون در منچستر سیتی بازی می کند. ۴۹ بازی ملی و دو گل در کارنامه او ثبت شده است.