به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا محمد خاکپور بعد از جلسه‌ای که با رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل داشت، اظها‌ر کرد: در ارتباط با قراردادم قرار است اصلاحاتی صورت بگیرد و تا هفته‌ آینده بر اساس نظر مشاوران حقوقی کار را پیش ببریم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: جلسه پیرو قراردادی بود که دو هفته‌ پیش در ارتباط با آن صحبت شد تا مفاد آن مدنظر قرار گیرد. مفاد قرارداد جدیدی را که آماده شده بود با یکدیگر بررسی کردیم و نتیجه‌ آن این شد که مشاور حقوقی بنده و فدراسیون فو‌تبا‌ل اصلاحات دیگری را نسبت به این قرارداد انجام دهند. به طور کلی این اصلاحات مربوط به قرارداد کلی کادر فنی تیم ‌امید است که بر اساس آن مفاد استانداردها اصلاح شود.

به نظر بنده برخی از بندها نباید در قرارداد می‌آمد و باید اصلاحاتی در خصوص آن انجام شود.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل امید در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان مشترک بین تیم امید و ملی باز هم مشکلاتی را در ارتباط با بر‌نامه‌ریزی‌های آتی این دو تیم ایجاد خواهند کرد یا خیر، اظها‌ر کرد: در خصوص بازیکنان صحبت خاصی مطرح نشد؛ چرا که جلسه امروز مربوط به بحث قراردادها بود و ما تاکنون در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم. هر زمانی که تیم ‌ملی بز‌ر‌گسالان بازی‌های رسمی داشته است تمامی بازیکنان تیم ‌امید در اختیار تیم ملی بوده‌اند. هر کدام از بازیکنانی که تیم ‌ملی نخواسته است در تیم امید می‌مانند و بازیکنانی که نیاز داشته‌اند را در اختیار تیم بز‌ر‌گسالان قرار داده‌ایم. قطعا در آینده همین اتفاق خواهد افتاد و در بازی‌های رسمی بازیکنان تیم ‌امید در اختیار تیم ‌ملی قرار می‌گیرند.

خاکپور در پاسخ به این سوال که با توجه به ایراد شماره بند 13 قراردادتان آیا قرار است این بند کلا اصلاح شود یا خیر، عنوان کرد: قرار شد بند 13 به صورت کامل حذف شود؛ هر چند در این بند نوشته بود که با توجه به مسئولیت من و قراری که با فدراسیون فو‌تبا‌ل دارم صحبت‌هایی را مطرح نکنم که به شخصیت کسی در فدراسیون فو‌تبا‌ل صدمه بزند. بند 13 به گونه‌ای بود که این مساله را مادم‌العمر کرده و در آن تاکید شده بود حتی پس از اتمام قرارداد تا دو برابر جریمه در نظر گرفته شود اما پس از صحبت‌های مطرح شده قرار شد رییس فدراسیون و افرادی که قرارداد را تنظیم کرده‌اند این بند در قرارداد هیچ یک از مربیان لحاظ نشود.

او درباره این که شما هم همانند کی‌روش می‌توانید درباره همه مسائل و همه افراد صحبت کنید یا خیر، اظها‌ر کرد: به شخصه معتقدم انسان آزاد است که اظهارنظر کند و این اظهارنظر تا جایی باشد که به شخصیت افراد لطمه‌ای وارد نکند و مخالف حقیقت نباشد. در بحث قرارداد موضوع امین بودن در ارتباط با مسائل تیم ‌المپیک است و من موظفم به گونه‌ای صحبت نکنم که به اعضای تیم صدمه وارد شود و مسایلی که در ارتباط با آنها امین باشم را حفظ کنم تا خدشه‌ای به کسی وارد نشود.

سرمربی تیم فو‌تبا‌ل امید ا‌دا‌مه‌ داد: هر زمانی که تیم ‌ملی بازی و مسابقه رسمی داشته باشد تمام بازیکنان در اختیار این تیم است و ما هیچ اعتراضی نسبت به این موضوع نداریم اما زمانی که تیم ‌ملی بازی رسمی ندارد ما می‌توانیم از تمام پتانسیل‌مان استفاده کنیم.

خاکپور در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که به خاطر اردوهای تیم ‌امید قرار است لیگ 60 روز تعطیل شود، ا‌ضافه‌ کرد‌: چنین چیزی صحت ندارد. ما برنامه‌های خودمان را اعلام کرده‌ایم و در این برنامه‌ها سعی داشتیم به باشگاه‌ها و لیگ لطمه ای وارد نشود. سازمان لیگ هم بر اساس این برنامه‌ها لیگ را بر‌نامه‌ریزی کرد و این صحت ندارد که قرار است لیگ 60 روز تعطیل شود. ما یک اردوی 10 روزه را پیش‌رو داریم که در این اردو بازیکنان بز‌ر‌گسال هم در کنار ما نیستند. در ادامه در آذر ماه هم یک اردوی 10 روزه پیش‌رو داریم و قبل از اعزام به قطر پنج روز هم اردو برگزار خواهیم کرد. یعنی در مجموع 25 روز اردو داریم که 10 روز اول آن در تاریخ فیفا دی است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: قرار بود با تیم‌های ‌ملی عراق و استرالیا بازی دوستانه‌ای را برگزار کنیم اما تیم ‌ملی عراق به خاطر این که بازیکنانش را در اختیار ندارد از بازی با ما انصراف داد.

خاکپور در پاسخ به این سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که پرداختی‌های کادر فنی در قرارداد چهار ماهه چطور بوده است، گفت: آن قرارداد چهار ماهه مربوط به آقای عزیزیان و طباطبایی و تعداد دیگر از کادر می‌شود که به صورت کامل حق و حقوقشان پرداخت شده است. من این قرارداد چهار ماهه را دریافت نکرده‌ام و بحثی که الان مطرح است مربوط به قرارداد یک سال گذشته است. من و کادر فنی به هیچ عنوان به خاطر مباحث مالی صحبتی نکرده‌ایم و تمام مساله‌ای که با آن مواجه بودیم این بود که شان و شخصیت مربی ایرانی حفظ شود. نه من و نه هیچکدام از اعضای کادرفنی خودمان را با هیچ کسی مقایسه نمی‌کنیم و توان خودمان را هم می‌دانیم و ارتباطی به ما ندارد که اشخاص دیگر چه چیزی و چه امکانات دیگری تعلق می‌گیرد. ما مربی ایرانی هستیم و باید شان و شخصیتمان حفظ شود.