~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس ،دکترعبدالحمید احمدی بیان کرد: اولا اینکه قبل ازبرگزاری این دربی ما شاهد کرکری خوانی‌های که در واقع دربی را تبدیل می کرد به جنگ گلادیاتوری نبودیم . در این دربی ما شاهد یک فضای احترام در بین مدیران ،کادر فنی ، بازیکنان و دست اندرکاران این 2 باشگاه بودیم که بیخودی با یکسری کرکری خوانی غیر واقعی و کاذب فضا رو مخدوش نمی‌کردند.

معاون وزیر ورزش گفت : قبل از دربی در این بازی شاهد فضای آرامی بودیم و گفت و گوهایی هم که بین 2 باشگاه وجود داشت گفت و گو های صمیمی و با رویکرد کاملا فرهنگی بود.این موضوع یک حرکت بسیار مثبت بودکه جای تقدیر دارد به جهت هوشمندی که در این رابطه به خرج داده شد.

دکترعبدالحمید احمدی تاکید کرد: سازمان لیگ هم پیش بینی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقه انجام داده بود و باتوجه به ایام ماه محرم قبل از بازی یک برنامه فرهنگی خوب ودر سطح بالا برگزار شد که کار بسیار ارزشمندی بود.

وی افزود:اینکه ما فضای ورزشگاه را تبدیل کنیم به فضایی  که رعایت حرمت‌ها  در آن بشود و با توجه به این ایام عزاداری بشود برای شهدای کربلا و امام حسین (ع) این هم به نظرم کار بسیار فرهنگی و تاثیر گذار بود.در این حال که همه هواداران و کسانی که در ورزشگاه حضور داشتند هم در این عزاداری باشکوه  مشارکت خوبی داشتند و از این جهت هم کار سازمان لیگ فوتبال بسیار جای تقدیر دارد.

احمدی بیان کرد:باید از هواداران بسیار تشکر کرد که خیلی حضور پر شور و پر شمار داشتند وهم حریم‌ها رو حفظ کردند و ما برای اولین بار شاهد بودیم که حرمت شکنی نشد وهواداران به تشویق تیم‌های خودشان پرداختند و این تشویق را تا لحظات و ثانیه‌های آخر ادامه دادند و در واقع نقش هواداری را بصورت خیلی کامل از خودشون بروز دادند.به نظر من این دربی یکی از موفقیت‌های بزرگش همین حضور پرشور و پرشمار و در واقع کاملا فرهنگی هواداران بود، این موضوع را هم باید خیلی خیلی  به آن بها داد و ارزش قائل بود.

 معاون وزیر بیان کرد: خود بازیکنان و کادر فنی هم در این بازی یک نمایش خوب را ارائه دادند،در دوره‌های قبلی دربی، ما کمتر شاهد بازی پر هیجان  و یک نمایش خوب فوتبال بودیم. در این بازی ما از همان شروع بازی شاهد این بودیم که بازیکنان 2 تیم به دور از حاشیه سازی و حاشیه پردازی  که قبلادیده می‌شد بازی خودشان را انجام دادند که اتفاقا یک بازی فنی ،خوب و تماشاگر پسند شاهد بودیم یعنی دربی جذابیت های فوتبالیش هم در این مسابقه به اوج خودش رسید.

احمدی گفت :مربیان کار خودشان را به نحو احسن انجام دادند. بازیکنان نه تنها حاشیه‌سازی نکردند بلکه یک نمایش فنی خوب رابه لحاظ فردی و تیمی ارائه دادند  ودر مجموع بازی پر افت و خیزی بود.خوشبختانه تا همان ثانیه‌های آخر بازی این بازی از هیجان خاصی برخوردار بود.

وی گفت : تیم داوری به عقیده من بسیار خوب بود. به لحاظ فنی  توانستند بازی را با کمترین حاشیه  اداره کنند و در مجموع به نظر من حاصل تلاش همگان باعث شد که رضایت خاطر از برگزاری یک مسابقه خوب با کیفیت فنی خوب و کیفیت فرهنگی خوب حاصل شود و از همه این موارد یک نقطه مثبت در تاریخ برگزاری دربی‌ها بود که انشاله می‌تواند ادامه پیدا کند و همه باید کمک کنند که این فضا دنبال بشود .

احمدی در پایان گفت: برخی حرف‌های حاشیه‌ای و حاشیه سازی و  اینکه حالا عده‌ای سعی می‌کنند با پرداختن به این حواشی و کرکری خوانی بی منطق فضای این بازی را به سمت برخی بی فرهنگی ها سوق دهند خوشبختانه ما این بار شاهد نبودیم وهمه باید کمک کنند همین فضا در فوتبال ما به خصوص در بازی بین این 2 تیم مطرح که می‌توانند الگو باشند برای سایر تیم ها و باشگاه‌ها انشالله حاکم باشد .