به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی دانمشندفر در گفت‌گو با ایسنا، به آخرین وضعیت حسن شاهینی مشتزن تیم ملی بوکس ایران که تست دوپینگش مثبت اعلام شده اشاره کرد و گفت: قرار شده اگر این بوکسور ملی‌پوش مستنداتی برای دفاع از خود دارد ارائه دهد تا در صورتی که دفاعیات او قابل قبول بود محرومیتش کاهش یابد.

او ادامه داد: اگر مشخص شود دوپینگ حسن شاهینی ناآگاهانه بوده محرومیت او به احتمال زیاد کاهش پیدا می‌کند ولی در نهایت بسیار بعید است که این بوکسور به المپیک 2016 برسد.

سخنگوی فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مدال آسیایی شاهینی از او بازپس گرفته شود، گفت: احتمال چنین چیزی وجود ندارد. تست دوپینگ این بوکسور قبل از اردوی تدارکاتی گرفته شده و مربوط به تست‌های داخل ایران است. در مسابقات قهرمانی آسیا به صورت مجزا از بوکسورها تست گرفته می‌شد.

دانشمندفر افزود: فدراسیون بوکس یکی از پاک‌ترین فدراسیون‌ها است و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم ورزشکاری دوپینگ کند. مطمئن باشید اگر دوپینگ حسن شاهینی آگاهانه بود این مشتزن از تست دادن طفره می‌رفت ولی این که او پیش از اردوی تیم ملی ماده‌ای را مصرف کرده و به ما علام نکرده تخلف است.

او همچنین با رد مطالبی که در زمینه عدم اعزام تیم ملی بوکس به رقابت‌های قهرمانی جهان به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ شاهینی مطرح می‌شود، گفت: من قاطعانه می‌گویم اعزام نشدن ملی‌پوشان به رقابت‌های جهانی به هیچ عنوان ارتباطی با دوپینگ حسن شاهینی ندارد. حتی اگر حسن شاهینی هم همراه تیم بود بازهم شانسی برای کسب مدال در این رقابت‌ها نداشتیم.

دبیر و سخنگوی فدراسیون بوکس در مورد آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی بوکس ایران نیز گفت: ولادیمیر وینکوف برای یک مرخصی 10 تا 15 روزه عازم اوکراین شده تا با خانواده خود دیدار کند و عملا تا 14 ابان ماه ما با او کاری نداریم و حضور تا آن زمان برای ما چیزی جز هزینه در بر نداشت.

دانشمندفر خاطر نشان کرد: البته قرار است فدراسیون بوکس یک کمیته فنی تشکیل دهد و مشخص کنیم که حضورش به عنوان سرمربی تیم ملی به نفع بوکس ایران است یا خیر. البته پیش از این ولادیمیر اعلام کرده بود که در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا پیشنهاداتی با مبالغ بالاتر از ایران از سوی کشورهای عربی به او داده شده که به نظرم به نوعی بازار گرمی است.

او با بیان اینکه مطرح کردن چنین مطالبی از سوی سرمربی تیم ملی کاری غیرحرفه‌ای است، گفت: نباید در این مقطع زمانی چنین مطلبی از سوی سرمربی تیم ملی بیان می‌شد. البته ما در داخل ایران چهار مربی داریم که همانند ولادیمیر سه ستاره هستند.

دبیر و سخنگوی فدراسیون بوکس در پایان خاطر نشان کرد: هر کاری که برای پیشرفت تیم ملی بوکس ایران لازم باشد را انجام می‌دهیم و مطمئن باشید بهترین تصمیم را برای این تیم خواهیم گرفت.