~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا  چلسی در دیداری جنجالی در لیگ برتر موفق شد با دو گل آرسنال را شکست دهد. در این دیدار دیگو کاستا با مدافعان حریف درگیر و باعث شد گابریل از بازی اخراج شود و به نوعی زمینه‌ساز برد چلسی در این دیدار شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس پس از بازبینی این صحنه، کاستا را سه بازی از همراهی تیمش محروم کرد و کارت قرمز مدافع آرسنال را نیز بخشید. این برای دومین بار است که کاستا با محرومیت از طرف اتحادیه فوتبال انگلیس روبه‌رو شده است. او یکبار نیز به دلیل لگد کردن پای امره جان، هافبک ترک تبار لیورپول با سه جلسه محرومیت روبه‌رو شده بود.

ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی به هیچ وجه از تصمیم اتحادیه راضی نیست و می‌گوید آنها با این اقدام خود، انتقام گرفتن را در فوتبال آزاد کرده است. او البته عنوان کرد نمی‌خواهد درباره این موضوع صحبت کند چرا که ممکن است او نیز در ادامه محروم شود.

مورینیو در این‌باره گفت: بازیکن مهمی را از دست دادیم ولی نمی‌خواهم با حرف‌هایم باعث شوم که خودم هم محروم شوم. اگر بخواهم احساسم را درباره این موضوع بر زبان بیاورم، از طرف اتحادیه محروم خواهم شد ولی این هفته من و سایر بازیکنان چلسی چیز جدیدی یاد گرفتیم. آن هم این است که انتقام گرفتن در فوتبال جایز شده است و همه بازیکنان می‌توانند هر طوری که می‌خواهند، با بازیکنی که خطا کرده برخورد کند. اتحادیه با بخشیدن محرومیت گابریل، این موضوع را تایید کرده و در واقع قانون جدیدی در فوتبال آمده است و هر بازیکنی می‌تواند پس از خطای بازیکن دیگری، وارد عمل شود. او را بزند بدون اینکه با کارت قرمز روبه‌رو شود. باید تاکید کنم اتحادیه تحت تاثیر رسانه‌ها قرار داشت. رسانه‌ها پس از این خطا، آن را بزرگ کردند و اتحادیه نیز برای محروم کردن کاستا فقط روزنامه‌ها را خواند.

مورینیو ادامه داد: باید آرامش خودم را حفظ کنم و برای محروم نشدن از طرف اتحادیه صحبتی درباره این موضوع نکنم. فصل گذشته تکل خشنی روی پای نمانیا ماتیچ زده شد که نزدیک بود دوران فوتبالی او به پایان برسد. ماتیچ وارد عمل شد و با بازیکن خطا کننده برخورد کرد که با سه جلسه محرومیت روبه‌رو شد. البته در ادامه محرومیت او به دو جلسه کاهش پیدا کرد ولی کاری که کاستا کرد با کار بارنز (بازیکنی که روی ماتیچ خطا کرد) قابل مقایسه نیست.

در طرف مقابل، آرسن ونگر که هدایت آرسنال را به دست دارد، از اینکه محرومیت مدافع برزیلی تیمش بخشیده شده، خوشحال است ولی در عین حال معتقد است این کار خیلی دیر رخ داده است و کار ار کار گذشته است. ونگر که تیمش برد روحیه‌بخشی را در جام اتحادیه کسب کرده است، درباره این موضوع گفت: تصمیمی که داور باید در زمین مسابقه اتخاذ می‌کرد را اتحادیه فوتبال گرفت ولی این مساله، سه امتیاز را به ما بر نمی‌گرداند و نتیجه بازی تغییری نمی‌کند. این فقط پنج درصد از ضرری که کردیم را به ما برگرداند. به جای اینکه آنها 10 نفره شوند، ما با یک بازیکن کمتر مقابل آنها قرار گرفتیم. به همین خاطر این محرومیت کمکی به ما نمی‌کند و دیگر کار از کار گذشته است.

ونگر ادامه داد: دوباره صحنه‌های این دیدار را دیدم و بهتر است دیگر درباره این موضوع صحبت نکنم چرا که داور، تصمیم‌های مسخره‌ای گرفت. بهتر است دیگر درباره این بازی صحبت نکنم چرا که هنوز بابت آن ناراحت هستم.