~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان پس از برگزاری کارگاه آموزشی بازاریابی توسط مدرسان جی لیگ ژاپن اظهار داشت: هر چقدر برگزاری این دوره‌ها بیشتر شود به توسعه دیدگاه علمی مدیران کشور مخصوصا در زمینه بازاریابی منجر می شود.ما نیازمندیم از کشورهایی که فوتبال آن در سی سال اخیر خصوصا در بازاریابی توسعه پیدا کرده‌اند الگوبرداری کنیم.

 آذری ادامه داد : عناصر مختلفی در بازاریابی وجود دارد که  ممکن است قابلیت‌های آن در مواردی با فوتبال ما هماهنگی نداشته باشد ولی روی هم رفته چون مبانی بازاریابی مشترک است استفاده از دانش این کشورها می‌تواند در زمینه توسعه دیدگاه‌های بازاریابی در فوتبال کشورمان خیلی تاثیرگزار باشد.

وی افزود: بازاریابی درسی است که در سطح کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. وبرگزاری این دوره‌ها باید ادامه‌دار باشد. همچنین قبل از برگزاری چنین دوره‌هایی باید دوره‌های مقدماتی برگزار شود که پارامترهای بازاریابی در آن توضیح داده شود.

مدیر عامل ذوب آهن گفت: بازاریابی دو نوع  فرآورده را شامل می‌شود فرآورده‌هایی که مستقیما با ورزش سر و کار دارند یا Sport Products  و فراورده‌هایی که مستقیما با ورزش در ارتباط نیستند یا Non Sport Products.بهتر بود ابتدا دوره ای در مورد مفاهیم فوق برگزار شود و سپس این دوره ها انجام شود.

وی در مورد کاربردی بودن مباحث سمینار بازاریابی در کشور خودمان گفت: خیلی از مسائل سمینار آموزشی بازاریابی کاربردی است مخصوصا باشگاه‌هایی که استادیوم اختصاصی دارند می‌توانند به خوبی از موضوعات مطرح شده بهره‌مند شوند. ما خیلی از اختیارات خود را به لیگ واگذار کرده ایم ولی با این وجود خیلی از مباحث دوره آموزشی فوق مفید بود.

وی در پایان گفت: سازمان لیگ فوتبال ایران باید حضور در این کارگاه های آموزشی را اجباری کند و در صورت عدم شرکت تیم‌ها برخورد جدی با آنها انجام دهد.