به گزارش پارس به نقل از طرفداری، تحقیقات جدید نشان می دهد که میزان معاملات در فصل نقل و انتقالات سال گذشته در دنیای فوتبال تا 4 میلیارد دلار (2.6 میلیارد پوند) رسید اما اگر فکر می کنید این عدد باور نکردنی است باید گفت که باشگاه های فوتبال 6 میلیارد دلار (3.93 میلیارد پوند) به بازیکنان خود دستمزد می دهند. 

به گزارش تلگراف، سازمان TMS (قسمت مربوط به نقل و انتقالات فیفا) در گزارش خود خبر از افزایش چشم گیر میزان دستمزد فوتبالیست ها در فصل گذشته داد. به این ترتیب که دستمزد پرداختی باشگاه ها به بازیکنان در سال 2014 به نسبت سال پیش از آن، شامل 33 درصد افزایش می شد. 

مارک گودارد مدیر این سازمان در گزارش خود گفت:

رسانه ها از نقل و انتقالات با ارقام بزرگ صحبت می کنند اما آمار به ما می گوید که تنها 13 درصد از جابجایی ها شامل رقم انتقال برای باشگاه مبدا می شود. این در حالی است که در هر قراردادی، دستمزد پیش بینی می شود. 

باشگاه های اروپایی بهترین بازیکنان و بیشترین منابع را دارند و در نتیجه هشتاد درصد این مبلغ را آن ها پرداخت می کنند. میزان دستمزد ها غالبا با توجه به سن تا 28 سالگی افزایش می یابد و در این سن بازیکنان بهترین دستمزد ها را دریافت می کنند. 

اعداد به ما می گوید که در آن فصل نقل و انتقالات باشگاه های انگلیسی دو برابر هر کشور دیگری برای نقل و انتقالات هزینه کرده اند. این عدد در انگلستان 625 و در اسپانیا 324 میلیون پوند بود. تازه باید گفت که این عدد شامل انتقال های بزرگ تابستان اخیر و جابجایی بازیکنانی نظیر رحیم استرلینک، آنتونی مارسیال و کوین دی بروین نمی شود. 

آلمانی ها 196 میلیون پوند بابت فروش ستاره های خود درآمد زایی کرده اند. آن ها نسبت به تابستان پیش از آن (با 74 میلیون پوند فروش) دو برابر فروشنده تر بودند.

گودارد در خصوص شکست انتقال داوید دخیا به رئال مادرید گفت:

هر دو باشگاه قوانین را می دانستند و هرگز در دهه پنجره اخیر نقل و انتقالی که با