به گزارش پارس به نقل از تسنیم، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی در خصوص اینکه تکلیف واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی چه شد و اینکه پیش از این اعلام کرده بود با آغاز لیگ پانزدهم این موضوع از سر گرفته می‌شود، اظهار داشت: در این خصوص هیئت واگذاری باید تصمیم بگیرد و هر زمانی که تصمیم بر این شد بحث خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را از سر بگیریم و موضوع را به ما اعلام کردند، کارمان را آغاز خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظرش هیئت واگذاری چه زمانی دستور از سرگیری واگذاری سرخابی‌ها را صادر خواهد کرد، گفت: باید در جلساتی که پیش‌رو داریم در این باره تصمیم‌گیری شود. ما هم شرایط را بررسی کرده و پیشنهاداتی داریم که در جلسه هیئت واگذاری پیشنهادات را ارائه خواهیم کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در واکنش به این مسئله که آیا شرایط واگذاری تغییر خواهد کرد یا نه، تأکید کرد: همه چیز محتمل است و حتی می‌تواند شرایط تغییری نداشته باشد. در مزایده چهارمی که برگزار کردیم، هیچ مشکلی وجود نداشت و فقط اهلیت به تأیید نرسید و این نشان می‌دهد شرایط واگذاری مشکلی نداشته است.

پوری‌حسینی با تأکید بر اینکه در برگزاری مزایده مشکلی بابت شرایط واگذاری وجود نداشته و همه چیز از سوی سازمان خصوصی‌سازی درست انجام شد، افزود: اکنون که شرایط به این شکل در آمده است، هیئت واگذاری می‌تواند در بحث اهلیت خریداران استقلال و پرسپولیس شرایط را تغییر بدهد، چون مزایده چهارم مشکل خاصی نداشت.

وی در واکنش به این مسئله که آیا پیشنهاد سازمان خصوصی‌سازی به هیئت واگذاری تغییر شرایط برای تأیید اهلیت خریداران است، اظهار داشت: تا زمانی که جلسه‌ای با هیئت واگذاری نداشته باشیم و پیشنهادات را به آنها اعلام نکنیم، نمی‌توانم چیزی را رسانه‌ای کنم. همان‌طور که گفتم همه اتفاقات محتمل است. اکنون هم در صورت اعلام هیئت واگذاری برای از سرگیری واگذاری پرسپولیس و استقلال، مزایده را متناسب با آنچه در دو سه ماه گذشته اتفاق افتاده است، برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سؤال که با توجه به آغاز لیگ پانزدهم و حضور فعال استقلال و پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات آیا قیمت این دو باشگاه تغییر کرده است، چون بدهی این دو باشگاه بیشتر هم خواهد شد، گفت: ما سهام این دو باشگاه را عرضه نمی‌کنیم که با توجه به شرایط قیمت‌شان هم تغییر کند، بلکه بحث ما واگذاری برند است. در واگذاری برند، بحثی در رابطه با بدهی گذشته و آینده وجود ندارد.