به گزارش پارس به نقل از ایسنا سپ بلاتر رییس سوئیسی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) هفته گذشته موضع خود را تغییر داده و اعلام کرد شاید رییس این نهاد باقی بماند.

بلاتر سوئیسی بار دیگر این موضع خود را تایید کرد و اعلام کرد کسانی که معتقدند او فاسد است باید گفته خودشان را ثابت کنند.

سپ بلاتر روز 2 جون به دلیل فشارهای موجود از سمت خود به عنوان رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال استعفا داد و اعلام کرد در کمیته اضطراری که تا نهایتا 6 ماه آینده برگزار خواهد شد رییس جدید مشخص می‌شود ولی پس از گذشت 4 هفته، اعلام کرد شاید رییس فیفا باقی بماند.

بلاتر در آخرین مصاحبه خود درباره وضعیت فیفا گفت: من وجدان پاکی دارم. اگر کسی من را به فساد متهم کند، باید از آن طرح بپرسیم آیا معنی فساد را می‌داند یا نه. کسی که من را فاسد خطاب کند باید این را ثابت کند. دیدید که هیچ کس نتوانست آن را ثابت کند چرا که من فاسد نیستم.

بلاتر ادامه داد: هر کس می‌تواند من را نقد کند. من از انتقاد استقبال می‌کنم و دوست دارم که تغییر کنم ولی اگر کسی من را فاسد خطاب کند فیفا را فاسد خطاب کرده، به همین خاطر روبه‌روی او می‌ایستم. هر کس من را فاسد خطاب کند باید زندان برود.

بلاتر ادامه داد: ایمان و اعتقادی که من به کارم داشتم نقطه قوت من در فیفا محسوب می‌شود. من انسان مذهبی هستم و خیلی عبادت می‌کنم. اغلب به دیدار پاپ می روم و مطمئن هستم یک روز به بهشت می‌روم. من آن انسانی نیستم که می‌گویند. به نظر من همه ما روزی به بهشت می‌رویم.

فینال جام جهانی زنان هفته آینده در حالی برگزار می‌شود که بلاتر سوئیسی در این مراسم حضور نخواهد داشت. این برای اولین بار است که بلاتر در یک فینال معتبر غایب خواهد بود. او مسائل شخصی را دلیل نرفتن به این رقابت‌ها عنوان کرده ولی به نظر می‌رسد واقعیت چیز دیگری است.