در فوتبال ایتالیا، مانند سایر کشورها برخورد بدی با ستاره های جدا شده از تیمشان ندارند. در حقیقت رفتن اسطوره‌ها از تیمی به تیم دیگر، اتفاقی طبیعی است.

7 - جوزپه مئاتزا
اسطوره ابدی باشگاه اینتر میلان، که استادیوم سن‌سیرو را به نام او می‌شناسند، چندان هم به این باشگاه وفا دار نبوده است. 
او بین سال‌های 1927 تا 1940 برای آبی و مشکی پوشان شهر میلان بازی کرد. ناگهان اما در سال 1940 راهی رقیب همشهری شد و 2 سال برای این تیم توپ زد. بعد از ان یک سال به یوونتوس رفت و بعد برای پایان دادن به دوران فوتبالش به اینتر بازگشت. او برای باشگاه اینتر 284 گل در 408 بازی رسمی را ثبت کرده است.

 

6 - روبرتو باجو

بازیکن افسانه‌ای فوتبال ایتالیا، ابتدا با یوونتوس در فوتبال ایتالیا مطرح شد. بعد از 5 سال بازی و به ثمر رساندن 115 گل، راهی آث میلان شد. برای میلانی‌ها هم 2 سال بازی کرد و در 67 بازی 19 گل به ثمر رساند. سپس در اقدامی عجیب راهی رقیب همشهری شد. در طی دو سال برای اینتر میلان، موفق شد 17 گل به ثمر برساند.

 

5 - ادگارد داویدس
او فصل 96-97 را برای اینتر میلان توپ زد و سال بعدش راهی یوونتوس شد. او تا سال 2004 در تورین ماند و به بازیکنی وفا دار بدل شده بود. او در تصمیمی ناگهانی یک سال هم در آث میلان بازی کرد. 


4 - کریستین ویری
مهاجم توانمند فوتبال ایتالیا، با یوونتوس در فوتبال این کشور مطرح شد. یک سال در این تیم بازی کرد و بعد از آن به سمت میلان پرواز کرد و برای اینتری ها بازی کرد. 6 فصل برای این تیم بازی کرد و بعد از آن یک سال راهی آث میلان شد. او در آن فصل تنها 2 گل برای ملان به ثمر رساند. 


3 - پاتریک ویرا
پت ویرا، با بازی در باشگاه میلان در فوتبال جهان مطرح شد و بعد از آن راهی لندن شد. او بعد حضوری طولانی در باشگاه آرسنال، از شمال لندن به تورین کوچ کرد و یک فصل برای یووه توپ زد. بعد از آن دوران موفقی در اینتر میلان داشت و 4 سال هم وظیفه ک هافبک باکس تو باکس را برای این تیم اجرا کرد.


2 - زلاتان ابراهیمویچ
ستاره مغرور سوئدی، بعد از آن که در کشورش مطرح شد، راهی آژاکس آمستردام شد. او در سال‌‌های 2004 تا 2006 برای یوونتوس بازی کرد. با حکم دادگاه و سقوط یووه به سری ب، او راهی اینتر میلان شد. از میلان به بارسلون سفر کرد و فصلی را هم در این تیم بود. بعد از آن در دو فصل رویایی، موفق شد برای آث میلان در دو فصل 56 گل به ثمر برساند. 


1 - آندرا پیرلو
مهندس دوست داشتنی فوتبال ایتالیا، که همچنان با وجود این که نیمی از دهه چهارم زندگی‌اش را هم طی کرده است مانند جوانی‌اش می‌درخشد. 
او در فوتبال ایتالیا با اینتر میلان معروف شد. تا سال 2001 برای این تیم توپ زد و پس از آن 10 سال رویایی در آث میلان شد. پس از به اتمام رسیدن دوران خوش میلان در فوتبال ایتالیا و اروپا، او راهی یوونتوس شد. پیرلو از 2011 برای یووه توپ می‌زند.