به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی روشن در مورد انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید استقلال و آینده این تیم به سؤالات پاسخ می‌دهد.
شما در جريان انتخاب مظلومي بوديد؟
من به هيچ عنوان در جريان نيستم كه چه اتفاقاتي رخ داد. ما 2، 3 هفته پيش كميته‌اي تشكيل داديم و تصميم بر اين گرفته شد كه مربي قطعاً خارجي باشد، ولي به‌يك‌باره آقاي افشارزاده اعلام كرد وزارت ورزش قرار است تغييراتي ايجاد كند و ما هم كنار كشيديم.

در مورد اين انتخاب چه صحبتي داريد؟
انتخاب خوبي نبود. استقلال يك مربي خارجي مي‌خواست كه توانايي فني بالايي داشته باشد و اين را هم بداند كه استقلال چقدر بزرگ است. بعيد است استقلال با مربي ايراني نتيجه بگيرد. پرويز مظلومي خيال مي‌كند اين استقلال همان استقلال چند سال پيش است، در صورتي ‌كه اين‌طور نيست. من معتقدم اين تيم با هيچ‌كدام از مربيان ايراني نمي‌تواند نتيجه بگيرد. البته آرزوي قلبي‌ام موفقيت مظلومي است ولي فكر مي‌كنم با اين انتخاب او را سوزاندند.

يعني اگر مربي خارجي بود الان همه چيز درست بود؟
هرچند معتقدم برانكو ايوانكوويچ هم تمام شده است ولي شما ديديد كه او بعد از حضور در پرسپوليس توانست تا حدودي به تيم نظم بدهد و اعتراض‌ها و همچنين حاشيه‌ها كمتر شد. يك مربي خارجي بزرگ بايد به استقلال مي‌آمد تا تيم را بسازد و از طرفي بازيكنان جوان را كم‌كم به تيم تزريق كند، شبيه كاري كه رايكوف سال‌ها پيش انجام داد. وقتي مربي خارجي به استقلال و پرسپوليس مي‌آيد، بايد هواداران اين دو تيم توجيه شوند كه چه كارهايي قرار است انجام شود. به نظر من پرسپوليس و استقلال در دو سال آينده به هيچ جا نمي‌رسند و هيچ موفقيتي به‌ دست نخواهند آورد، چون پشتوانه‌اي ندارند.

مظلومي گفته با آمدن او استقلال از لحاظ تاكتيكي 10 سال جلو است. نظر شما چيست؟
نمي‌دانم چرا اين حرف را زده است. حتماً خواسته يك چيزي بپراند يا شوخي كرده است. مگر او از اروپا آمده كه 10 سال جلو باشد. مورينيو و گوارديولا هم از اين حرف‌ها نمي‌زنند. مگر كسي مي‌تواند چنين ادعايي كند؟

فكر مي‌كنيد مظلومي چقدر شانس موفقيت دارد؟
من كه نظرم را گفتم و حرفي هم باقي نمي‌ماند. اميدوارم همه چيز تغيير كند و مظلومي نتيجه بگيرد. مظلومي هم در گذشته اشتباهاتي داشت، اميدوارم ديگر آنها را تكرار نكند، تا زماني كه اشتباهي صورت نگيرد، من هم به عنوان يك پيشكسوت كه دلش با اين تيم است موظف هستم از تيم حمايت كنم اما از زماني كه اشتباهات شروع شود، ما نمي‌توانيم ساكت باشيم و بايد زبان مردم شويم و حرف دل آنها را به گوش مسئولان تيم برسانيم، خدا شاهد است كه من و امثال من دوست داريم بتوانيم به تيم كمك كنيم. مطمئن باشيد تيم نتيجه نگيرد تماشاگران يقه مظلومي را مي‌گيرند، ما هم يقه او را مي‌گيريم!/خبرآنلاین