به گزارش پارس به نقل از فارس علی کفاشیان در همایش همبستگی ملی در حمایت از تیم ملی فوتبال در خصوص مشکلاتی که برای بازیکنان ملی‌پوش به وجود آمده،‌اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم این مشکلات را برطرف کنیم اما برخی قوانین این اجازه را نداد که مسائل حل شود. تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم این موارد را حل کنیم اما اگر این اتفاق رخ نداد چاره‌ای نیست.

وی در مورد مشکل سروش رفیعی و اینکه او به خاطر مهرداد پولادی است که با مسائلی روبرو شده، گفت: رفیعی مدارک زیادی ارائه کرده و مشکل او ربطی به پولادی ندارد. تلاش می‌کنیم تا مسائل او را حل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا اینترپل به دنبال مهرداد پولادی است، گفت: اینگونه نیست و مسئله پولادی ربطی به اینترپل ندارد. به نفع پولادی است که به ایران بازگردد و مشکل سربازی‌اش را حل کند. حیف است که او به این اندازه زحمت کشیده است. برای احترام به خود،‌خانواده و مملکتش بهتر است که به ایران بازگردد و مطمئن هستیم که مشکل او حل خواهد شد.  من خودم با او تماس می‌گیرم و او را راضی می‌کنم به ایران بازگردد.

کفاشیان در مورد اینکه چرا تیموریان به مجمع فدراسیون فوتبال دعوت نشده و این مسئله باعث ناراحتی کاپیتان ملی فوتبال شده، گفت: مجمعی که برگزار شد مکمل مجمع قبلی بود و اعضای مجمع گذشته در این جلسه حضور داشتند. کاپیتان سابق تیم ملی هم جواد نکونام بود که البته بعضی از افراد دیگر هم در این مجمع حضور نداشتند. اما قطعا در مجمع آینده نه تنها از تیموریان بلکه از نفرات دیگری که در این مجمع حضور نداشتند دعوت به عمل خواهیم آورد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود تعداد سفرهای او زیاد است،‌گفت: من تعداد سفرهایم را از گذرنامه‌ام پیدا کردم که از سال 86 که در فدراسیون فوتبال حاضر شدم تا کنون سالانه 10-11 سفر در سال داشتم که آن هم برای حضور در اجلاس و کنگره‌های مختلف بوده است. در این مدت هم همواره نمازم را کامل خواندم. شاید سفرها را طوری حساب کرده‌اند که اگر کشورهای دیگر هم از ایران رد شده‌اند به نام من نوشتند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص فسادی که در فوتبال وجود دارد یادآور شد: ما چند سال است که می‌گوییم با این مسائل برخورد شود. می‌گویند که 3-4 حکم قضایی از اعضای فدراسیون فوتبال دارند اما ما که چیزی ندیدیم.

کفاشیان ادامه داد: اگر اسناد و مدارکی دارند آن را به مراجع قضایی و دادسرا بدهند که آنها کار اصلی مبارزه با فساد را انجام می‌دهند اما بهتر است از کلمه فساد در فوتبال استفاده نکنیم. در این رشته کارهای خوبی انجام می‌شود. دیدید که از شهدا تجلیل شد و شاید بعضی‌ وقت‌ها تخلفاتی رخ دهد که در همه جا وجود دارد اما خوب نیست که برای کل فوتبال این موارد را بیان کنم. فوتبال در یک اتاق شیشه‌ای قرار دارد که همه چیز آن مشخص است. اسم فساد را نمی‌خواهم بیاورم اما اگر مسئله‌ای باشد با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بلاتر هم فسادش مشخص شده، گفت: فساد او هنوز مشخص نشده است. بلاتر در نامه‌ای که زده اعلام کرده به خاطر احترام به مجموعه استعفا دادم و کارهای خودم را موقتا انجام می‌دهم تا زمینه انتخابات فیفا را به خوبی فراهم کنم.

وی در مورد اینکه آیا در این انتخابات خودش شرکت خواهد کرد یا خیر، گفت: خیر در این انتخابات شرکت نمی‌کنم. بلاتر اعلام کرد که با کناره‌گیر‌ی‌اش می‌خواهد شانس را به دیگران بدهد.

علی کفاشیان در مورد حضور تیم سایپا در تهران گفت: سایپا برای حضور در تهران مدارک‌شان را تحویل داده‌اند. این تیم متعلق به تهران است و مدتی میهمان استان البرز بودند اما مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز مدعی است که مدارکی دارد که سایپا متعلق به این استان است و قرار است جلسه‌ای با حضور مسئولان استان البرز و باشگاه سایپا برگزار کنیم تا تکلیف مشخص شود و بدانیم که باشگاه سایپا باید در کجا باشد.