به گزارش پارس به نقل از ایسنا رییس سازمان لیگ با اشاره به باشگاه‌های بدهکار گفت: وظیفه کمیته انضباطی معرفی باشگاه‌های بدهکار به ماست تا مانع از حضور آنها در لیگ دسته یک شویم.

مهدی تاج درباره تخلف باشگاه‌ها از سقف بودجه لیگ برتر اظهار کرد: واقعیت این است که مشکلاتی در پرداخت بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان وجود دارد اما این وظیفه کمیته انضباطی است و می‌تواند طبق آیین‌نامه از حضور باشگاه های متخلف جلوگیری کند. موافق این هستم که این قانون را در لیگ یک اجرا کنیم.

وی ادامه داد: چه لزومی دارد که لیگ یک را با 20 تیم برگزار کنیم. الان می‌توانیم پنج یا شش تیم را به دلیل بدهی زیاد در لیگ شرکت ندهیم. اگر پول ندارند، حذفشان کنند. کمیته انضباطی باید برای این تیم‌ها تعیین تکلیف کند. امسال برنامه‌ای را تدارک دیدیم که بدهی باشگاه‌ها افزایش پیدا نکند که تا حدود زیادی هم در این امر موفق بودیم.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌های لیگ برتری طبق قانون 20 درصد از بودجه را به تیم‌های پایه تخصیص داده‌اند، اظهار کرد: بعضی از باشگاه‌ها حتی بیشتر از این هم در تیم‌های پایه خود هزینه کرده‌اند که نیازی به اسم بردن نیست. در این بین تعدادی از باشگاه‌ها سقف بودجه را رعایت نکردند اما مقدار تخلف آنها مثل همیشه نبود. امسال حدود 10 تا 11 میلیارد تومان کمتر از گذشته خرج کردند.

رییس سازمان لیگ با بیان این که باشگاه‌ها باید ضوابط سازمان لیگ را به طور 100 درصدی اجرا کنند، افزود: بهتر است که کمیته انضباطی الان رای باشگاه‌های بدهکار را اعلام کند تا اینکه لیگ یک شروع شود و تیم‌ها مانند اتکای گلستان از ادامه لیگ انصراف دهند.

وی با اشاره به این که سه تیم لیگ برتری سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند، تاکید کرد: باشگاه‌هایی مانند نفت مسجدسلیمان، سایپا و استقلال خوزستان حتی پول نداشتند که به سقف برسند. باشگاه‌ها باید در ابتدای فصل بودجه تصویب شده در هیات مدیره را به سازمان لیگ اعلام کنند. اگر این عدد اعلام شود نیازی به راستی‌آزمایی هم نیست.

نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال به سیاه‌جامگان اشاره کرد و افزود: الان نمی‌دانیم که سیاه‌جامگان چطور می‌خواهند در لیگ برتر حاضر شوند؛ چرا که معلوم نکرده‌اند با چه مقدار بودجه یا چه شیوه‌ و عدد و رقمی می‌خواهند در لیگ حاضر شوند. باید هر چه زودتر مقدار بودجه خود را اعلام کنند. این قضیه درباره باشگاه‌های دیگر هم صدق می‌کند.

تاج درباره انتقاد باشگاه‌ها از سازمان لیگ درباره عدم دریافت واقعی سهم‌شان از تبلیغات محیطی گفت: باشگاه‌ها می‌توانند همین الان به امور مالی سازمان لیگ مراجعه کنند و پرینت میزان مبلغ دریافتی سازمان لیگ را مشاهده کنند اگر مشکلی در پرداختی‌ها وجود داشت اعتراض خود را اعلام کنند.