به گزارش پارس به نقل از کاپ علی کفاشیان یکشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با برنامه" متن حاشیه "شبکه سوم درباره گزارش مربوط به فساد در فوتبال و اظهارات پورمختار اظهار داشت:من نظر پورمختار را تایید می کنم.اگر فسادی بوده باید به مراجع قضایی برود و با فاسدان برخورد شود.در جلساتی که ما در کمیسیون اصل 90 داشتیم همین را گفتیم.

وی درباره تعداد 188  سفر خود به خارج کشور گفت:نمی دانم این تعداد برای چند سال بوده است؟در مصاحبه ای که من خواندم نوشته شده بود این تعداد سفر برای دو سال بوده است.من در این مدت 2 گذرنامه داشتم که یکی از آنها باطل شده و دیگری در دست من است.

کفاشیان افزود:سفرهای ما نه توریستی بوده و نه تفریحی و بر اساس کمیسیون هایی که بوده به سفرها رفتیم.البته وزیر امور خارجه با معاونینش  هم 188 سفر دردو سال نمی رود.من با تیم هیچ سفری نمی رفتم و دبیر کل هم همین شرایط را داشت.من حاضرم فردا گذرنامه خودم را به آقای پورمختار بدهم تا دقیقا سفرهای ما را ببینند.

رییس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:من فکر می کنم سالی 20 تا 25 سفر کاری به خارج دارم.کاش برای این گزارش با ما مشورت می کردند. در این ممکلت یک گذرنامه داریم و یک ورود دارد و یک خروج.این سفرها هیچ کدام غیرضروری نبوده و ما به دعوت مراجعی مثل فیفا و ای اف سی به اکثر این سفرها رفته ایم و هزینه سفر و اقامت مان هم برعهده آنها بوده است.در همین سفر به فیفا،کل هزینه های هتل و غذا داده می شود.

وی ادامه داد:تمام سفرهای ما به اطلاع شورای برون مرزی وزارت ورزش می رسد و با تایید آنها انجام می شود. غیر از آن هم ما سفری نرفتیم و خانواده مان رابه سفر نمی بریم.اتفاقا حاج خانم ما گلایه دارند چرا به سفر نمی رویم!

کفاشیان درباره اینکه چرا در فدراسیون فوتبال پیگیر فسادهای رخ داده در فوتبال نشد گفت:من که خبر نداشتم.کمیسیون اصل 90 هر وقت دعوتنامه فرستاد ما اسناد و مدارک را فرستادیم.بازرسی کل کشور،بازرسی وزارت ورزش هستند.برای این چندرغازی که پول در فدراسیون هست نهادهای زیادی هستند که کنترل می کنند.ما ابایی از گفتن مسائل نداریم چون وقتی آب می خوریم همه متوجه می شوند.برای مالیات و سربازی همکاری کردیم.مالیات کی روش 300 میلیون بود یک دفعه سه میلیارد و دویست شد.چون قانون بود همکاری کردیم.

وی درباره اینکه در بحث مهرداد پولادی چه کاری از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت بیان داشت:ما گفتیم تا وضعیت سربازی مشخص نشود راهی به تیم ملی نروند.یعنی فقط همین 60 نفر در ممکلت معافیت جعلی دارند؟ما جلوی بازی پولادی را می گیریم و او راهی جز این ندارد که به ایران بازگردد و تکلیفش را روشن کند.