به گزارش پارس به نقل از فارس ابراهیم وطن‌پرست در مورد دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته چهارم لیگ جهانی و شکست شاگردان کواچ در این مسابقه اظهار داشت: تیم ایران پرنوسان بازی می‌کند. همه دیدند بعد ازگیم دوم شرایط عوض شد و ایران توانست گیم سوم را به سود خود رقم بزند و حتی در گیم چهارم هم می‌توانستیم به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: در گیم سوم و چهارم کواچ به بازیکنان جوان میدان داد و نتیجه‌اش را هم دید. فکر می‌کنم ما در آنالیز تیم‌های حریف کمی مشکل داریم و یا شاید هم حریفان به خوبی ما را آنالیز می‌کنند و اجازه کار را به بازیکنان ما را نمی‌دهند.

وطن‌پرست با اشاره به مشکلات تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: مشکل اول ما همان مشکل قدیمی یعنی دریافت اول است وقتی دریافت اول مشکل داشته باشد توپ سالم به پاسور نمی‌رسد و پاسور هم نمی‌تواند با استفاده از 9 متر تور پاس‌های متنوعی ارسال کند. سعید معروف بهترین پاسور دنیا است، اما وقتی توپ سالم به وی نرسد کارش مشکل می‌شود.

کارشناس والیبال ایران ادامه داد: مشکل دوم ما دفاع روی تور است. عملکرد مدافعان تور ایران در بازی‌های اخیر اصلا مناسب نبود در حالی که کاملاً مشخص بود که در لحظات حساس توپ به کورک می‌رسد، اما باز هم ما نتوانستیم این بازیکن را دفاع کنیم و از وی امتیاز بگیریم. من پیش از بازی فکر می‌کردم حداقل 2 امتیاز از لهستان خواهیم گرفت اما با دیدن این بازی ناامید شدم.

وی با بیان اینکه برای انتقاد کردن زود است، عنوان کرد: به نظر من حداقل باید تا پایان باز‌ی‌های رفت صبر کنیم چرا که تیم ایران پرنوسان بازی می‌کند. در پایان بازی‌های مرحله رفت زمان مناسبی است تا بتوانیم شرایط ایران را مورد بررسی قرار دهیم و اگر لازم بود در آن زمان انتقادهای سازنده را مطرح کنیم.

وطن‌پرست اظهار داشت: در بازی مقابل لهستان شاید اگر گیم چهارم را به سود خود رقم می‌زدیم در گیم پنجم شرایط متفاوت می‌شد. از گیم سوم سعید معروف تعویض شد چرا که توپ‌های خوبی به وی نمی‌رسید و نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد، اما وقتی مهدوی وارد زمین شد همه دیدند چه عملکرد خوبی داشت. چه اشکالی دارد معروف کمتر بازی کند. فکر می‌کنم این موضوع به سود ایران هم باشد چرا که اکثر حریفان بازی ایران را بر اساس عملکرد سعید معروف آنالیز کردند و این موضوع می‌تواند برای ایران مفید باشد.

کارشناس والیبال ایران با اشاره به عملکرد محمدجواد معنوی‌نژاد خاطرنشان کرد: عملکرد خوب این بازیکن جوان از نقاط مثبت تیم ایران است. وی جنگنده، شجاع و نترس بازی می‌کند که امیدوارم این روندش ادامه‌دار باشد. در مسابقات لیگ ایران هم زمانی که معنوی‌نژاد برای پیکان وارد زمین می‌شد بسیار مؤثر بود اما وی هم کمی مشکل دریافت دارد که امیدوارم این موضوع هم برطرف شود. وضعیت روحی مناسب و خوب معنوی‌نژاد به وی کمک کرد تا در خاک لهستان و مقابل ستاره‌های این تیم عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بالاتر از سیاهی رنگی نیست، گفت: امیدوارم بازیکنان تا آخرین لحظه برای پیروزی بجنگند چرا که گرفتن یک امتیاز هم از حریفان بسیار ارزشمند است. اگر بازیکنان خودباوری داشته باشند و کمی بانشاط‌تر بازی کنند شرایط فرق می‌کند. ملی‌پوشان کمی عبوس هستند که علت این موضوع را نمی‌دانم.