به گزارش پارس به نقل از فارس محمدحسین نژادفلاح در گفت‌وگویی در خصوص احتمال برگزاری دیدار پیشکسوتان پرسپولیس و اینترمیلان، فعالیت باشگاه پرسپولیس در نقل و انتقالات و موضوع عدم پرداخت مطالبات مالی برانکو ایوانکوویچ صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

فارس: صحبت از برگزاری دیدار پرسپولیس و اینترمیلان مطرح شده است، برگزاری این بازی رنگ و بوی جدی دارد؟

برگزاری این بازی فعلاً در حد حرف است و اسپانسری پیدا شده و عنوان کرده که هماهنگی‌های اولیه را با باشگاه اینتر انجام داده و از ما درخواست کردند که اگر برای برگزاری این بازی آماده هستیم،‌ آمادگیمان را اعلام کنیم. قرار است این بازی در سطح پیشکسوتان انجام شود اما برگزاری این بازی هنوز به آن سطحی نرسیده که اعلام آن ارزش خبری داشته باشد.

فارس: باشگاه پرسپولیس موافق برگزاری چنین بازی هست؟

بله ما موافق هستیم چرا که کار خوبی است و اعلام آمادگی هم کرده‌ایم اما باید مقدمات برگزاری چنین بازی فراهم شود که زمان‌بر است.

فارس: چند روزی از شروع فصل نقل و انتقالات گذشته است، باشگاه پرسپولیس در این چند روز چه تحرکاتی انجام داده؟

ما مذاکراتمان را با برخی بازیکنان مورد نظر شروع کردیم اما بنا نداریم که این مذاکرات رسانه‌ای شود و پس از اینکه بازیکنان مورد نظر قراردادشان را امضاء کردند سپس به اطلاع رسانه‌ها و هواداران فهیم پرسپولیس خواهیم رساند.

فارس: مصاحبه‌ای از برانکو ایووانکویچ منتشر شده مبنی بر اینکه اگر تا چهار روز آینده مطالبات مالی‌اش پرداخت نشود او به پیشنهادهای دیگرش فکر خواهد کرد. باشگاه پرسپولیس چه برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات مالی این مربی کروات دارد؟

ببینید در لیگ حرفه‌ای خودمان هم تا بازیکنان پیش‌پرداخت نگیرند قراردادی امضاء نمی‌کنند اما برانکو 5هزار کیلومتر مسیر را طی کرد تا به ایران بیاید آن هم بدون اینکه یک ریال هم پول بگیرد و سه ماه بدون دریافت پول کار کرد و حتی و پول دستیارانش را هم خودش داد و باید بگویم که حتی پول بلیت سفرش را هم خودش از جیب پرداخت کرد که اینها همه نشان از بزرگواری او بود و برای باشگاه پرسپولیس این امکان فراهم نبود که بتوانیم پولی به او بدهیم. اما در نشستی که با نصرالله سجادی داشتم ضمن صحبت از مشکلات باشگاه از مشکلات مالی برانکو هم حرف زدم و سجادی به من اطمینان داد که با تأمین منابع بتواند ما را در اجرای تعهداتمان یاری کند.

فارس: از چه زمانی قرار است سجادی کار برای اجرای تعهدات در باشگاه پرسپولیس را شروع کند؟

قرار بود از اولین روز این هفته که می‌آید تلاش‌ها آغاز شود هرچند که پیش از این هم قدم‌های خوبی برداشته شده است.

فارس: انتشار این خبر که پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت پول به کمپی در کرواسی احتمال دارد اردوی خارجی‌اش لغو شود، صحت دارد؟

خیر. ما رسماً با هیچ کمپی مکاتبه نکرده‌ایم و مذاکره‌ای هم نداشته‌ایم البته پیشنهادهایی ارسال شده اما بحث زمان و انعقاد قرارداد قطعی نشده که الآن بخواهد منتفی بشود و این موضوع صحت ندارد.

فارس: تسویه‌حساب با بازیکنان پرسپولیس چه زمانی انجام خواهد شد؟

تا حالا به طور متوسط نزدیک به 70 درصد مطالبات مالی بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم و باقیمانده جزو تعهداتی است که باید پرداخت شود و سعی می‌کنیم قبل از اینکه قرارداد جدیدی امضاء شود نسبت به تسویه حساب اقدام شده باشد.

فارس: چند درصد از پرسپولیس فصل گذشته در این تیم باقی خواهند ماند؟

ما اصل را بر حفظ تیم فصل گذشته گذاشته‌ایم البته لیستی هم که برای بازیکنان مورد نیاز مد نظر است در جهت رفع نقاط ضعف است و من به صورت درصدی محاسبه نکردم که چند درصد از بازیکنان در تیم باقی خواهند ماند.

فارس: با توجه به حضور در فصل نقل و انتقالات این روزها باشگاه پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری نیاز به اعتبارات مالی دارد. آیا اسپانسری برای تأمین منابع مالی به جهت گرفتن بازیکن با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده است؟

درباره بحث اسپانسر خود نصرالله سجادی تصمیم‌گیری خواهد کرد چرا که وی نماینده تام الاختیار وزیر ورزش است و قرار است بحث انتخاب اسپانسر و کمک‌های مالی توسط سجادی نهایی شود.

فارس: با به تعویق افتادن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به نظر می‌رسد راهکار شما چاره‌ساز شده باشد چرا که بارها صحبت از این کردید که در این برهه نباید این دو باشگاه را واگذار کرد.

بله به گواه آرشیو رسانه‌ها و به خصوص خبرگزاری فارس، از روز اول مخالف این نحوه واگذاری بودم و خدا را شکر که پرسپولیس اینطور خصوصی نشد چون واقعاً‌ نگران‌کننده بود هرچند که خود من راه برون رفت از مشکلات فعلی را خصوصی شدن می‌دانم اما باید تضمین لازم برای بقای این دو باشگاه وجود داشته باشد. به نظرم با واگذاری استقلال و پرسپولیس در چهار مرحله از مزایده‌ای که گذشت امیدی به بقای این دو باشگاه نبود و به نظرم با تدبیر دولت محترم و مجلس خدمت‌گذار این واگذاری می‌تواند در شرایط بهتری برگزار شود اگر واقعاً‌ مسئولان تصمیم گیرنده به دنبال خصوصی سازی هستند بهتر است این کار را ابتدا از تیم‌های کم هوادار شروع کنند و بعد به استقلال و پرسپولیس برسند چرا که این دو باشگاه هوادار دارند و مردم نگران آینده این دو باشگاه هستند و به نظرم ما فرصت آزمون و خطا بر روی استقلال و پرسپولیس نداریم.

فارس: البته تجربه خصوصی‌سازی در فوتبال ایران در بسیاری از موارد محکوم به شکست بوده است که می‌توان استیل‌آذین، راه‌آهن، پاس، ابومسلم، استقلال اهواز و ... را در این میان مثال زد.

کاملاً‌ درست است، شما ببینید تیمی مثل استیل‌آذین بیشترین سرمایه‌گذاری را در فوتبال انجام داد و بهترین ستاره‌ها را به خدمت گرفت اما دوام و بقایی نداشت و یا راه‌آهن با آن قدمت طولانی به افراد پولدار رسید اما موفق نبودند و سپس حمید استیلی که خودش از جنس فوتبال بود بر سر کار آمد که او هم نتوانست کارش را ادامه دهد  دوباره راه آهن دولتی شد. به هر حال با راه آهن یا استیل آذین می‌شود آزمون و خطا کرد اما با پرسپولیس نه.

فارس: در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگویید.

من واقعاً می‌فهمم که هواداران نگران فعالیت پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات هستند اما ما الآن قدم‌های خوبی برداشته‌ایم و بعد از تأمین اعتبار از سوی وزارت ورزش و جوانان شک نکنید که با جدیت تمام سعی در برطرف کردن نگرانی هواداران خواهیم داشت و تیمی در خور شأن و نام پرسپولیس خواهیم بست.