به گزارش پارس به نقل از ایران ورزشی چند روزی به سفر بازیکنان تیم ملی به استرالیا برای برگزاری بازی‌های جام ملت‌های 2015 آسیا باقی نمانده بود که بزرگترین مشکل تیم ملی، عدم حضور ملی‌پوشان سرباز بود. بازیکنانی که کارت معافیت آنها باطل شده بود و سازمان وظیفه عمومی اصرار داشت باید قبل از صدور هر مجوز بازی و خروج از کشور برای آنها، وضعیت تک به تک آنها مشخص شود اما با وجود مراجعه برخی از این بازیکنان به سازمان وظیفه عمومی ناجا و تعیین تکلیف شدن، برخی دیگر مثل مهرداد پولادی با بی اعتنایی کامل به همه قوانین کشور و سازمان وظیفه عمومی ناجا، نه تنها برای تعیین تکلیف به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه نکرد، بلکه با بستن قرارداد با یکی از تیم‌های حوزه خلیج فارس دهن کجی آشکار به قوانین کشور کرد. همین شرایط باعث شد تا حضور سربازان ملی‌پوش در فوتبال به طور کلی منتفی شود اما اصرار کی‌روش برای بردن برخی از این بازیکنان از جمله مهرداد پولادی به جام ملت‌های آسیا باعث شد تا روزهای پایانی حضور ملی‌پوشان در ایران قبل از جام ملت‌های آسیا، روزهای پر حاشیه‌ای باشد. اصرار کی‌روش برای بردن این بازیکنان و پافشاری سازمان وظیفه عمومی برای ممنوعیت به کارگیری آنها در نهایت با پادرمیانی وزیر ورزش و مجوزی که از طرف رییس ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد این بازیکنان راهی استرالیا شوند. در روزهایی که کی‌روش اصرار به استفاده از این بازیکنان داشت، عدم حضور پولادی در ایران مهم‌ترین دغدغه مسوولان وظیفه عمومی بود که با قول کفاشیان مبنی بر برگشت پولادی به ایران بعداز جام ملت‌های آسیا، حل شد و این بازیکن به همراه چند بازیکن دیگر مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا را دریافت کردند اما در کمال ناباوری باز هم بعداز بازی‌ها و حذف تیم ملی و با شاهکاری که این بازیکن دراین بازی‌ها به نمایش گذاشت، به ایران بازنگشت تا موضوع فوتبالیست‌های سرباز به یک موضوع کاملا چالشی تبدیل شود.
بعداز جام ملت‌های آسیا و حذف تیم ملی ازاین رقابت‌ها، کش و قوس‌ها برای رفتن و یا ماندن کی‌روش زیاد بود که در نهایت او دوباره روی نیمکت تیم ملی ماندگار شد تا تیم ملی به بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2018 و اردوهای آمادگی این بازی‌ها رسید. علاقه کی‌روش به استفاده از برخی از فوتبالیست‌های سرباز قابل کتمان نبود و در اولین اردوی تیم ملی تعدادی از این بازیکنان حضور پیدا کردند که به بهانه‌های مختلف در طول سه اردوی انجام شده در یک ماه گذشته این بازیکنان از تیم ملی جدا شدند. یکی به بهانه آماده نبودن، یکی به بهانه مصدومیت و... اما واقعیت چیز دیگری است که به نظر می‌رسد این گره به دست کفاشیان و پولادی به بازی‌های این ملی‌پوشان زده شده و کسی قادر به باز کردن این گره نیست. در لیست اولیه کی‌روش بازیکنانی همچون حسین ماهینی، احمد عبدا...زاده، شجاع خلیل زاده، سروش رفیعی، جلال علی محمدی و... به‌عنوان فوتبالیست‌های سرباز حضور داشتند که کم کم به بهانه‌های مختلف این افراد ازتیم ملی حذف شدند و در نهایت در لیست نهایی کی‌روش خبری از سروش رفیعی آماده و قبراق نیز نبود. هر چند بهانه‌های گفته شده در باره سایر بازیکنان قابل اعتنا بود اما خط خوردن سروش رفیعی آماده و اصرار کی‌روش برای حضور او در بازی‌های تیم ملی دلایل دیگری دارد که به نظر می‌رسد برخی دیگر از بازیکنان نیز به همین دلیل از لیست تیم حذف شدند. در روزهایی که تلاش‌ها برای حضور بازیکنانی مثل پولادی در تیم ملی و برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا مضاعف شده بود، کفاشیان در این گیر و دار به سازمان وظیفه عمومی و البته مسوولان بالادستی این سازمان قول می‌دهد که بعداز جام ملت‌ها، پولادی به ایران بر می‌گردد تا تعیین تکلیف شود اما بعداز بازی‌ها نه تنها همراه تیم ملی بلکه بعد از مدت‌ها او هنوز به ایران برنگشته و کفاشیان هم قدمی در جهت عملی شدن قولش برنداشته است. همین اتفاق باعث شده تا مسوولان سازمان وظیفه عمومی ناجا بازی کردن فوتبالیست‌های سرباز برای تیم ملی را منوط به مشخص شدن وضعیت پولادی کنند و با وجود اینکه فدارسیون فوتبال از مدت‌ها قبل اسامی بازیکنان سرباز مورد نیاز تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی را اعلام کرده بود، به هیچ یک از این بازیکنان اجازه خروج داده نشده و اسامی آنها از تیم ملی حذف شده است. این در حالی است که شنیده می‌شود کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بخصوص روی زوج مسعود شجاعی و سروش رفیعی در تیم ملی حساب ویژه‌ای باز کرده بوده و تا آخرین لحظه منتظر درست شدن مشکل خروج از کشور رفیعی شده است.

رفیعی با تیم ملی تمرین کرد
با وجود اینکه بعداز ظهر روز یکشنبه اسامی نهایی بازیکنان فوتبال برای برگزاری اردوی پایانی و سفر به عشق‌آباد از سوی فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی اعلام شد، اسمی از بازیکنان سرباز در این لیست نبود اما روز گذشته سروش رفیعی به دستور کی‌روش و به امید درست شدن کار خروج از کشور و موافقت سازمان وظیفه عمومی با تیم ملی تمرین کرد و آنطور که گزارش شده او از آمادگی خوبی هم برخوردار بوده و کی‌روش رضایت کامل از شرایط این بازیکن داشته است اما همانطور که گفته شد سازمان وظیفه عمومی با خروج این بازیکن هنوز موافقت نکرده است و فوتبالیست‌های سرباز همچنان حق بازی برای تیم ملی را ندارند و این در وهله اول دسته گلی است که رییس فدراسیون فوتبال به آب داده است.

قرار بود عدالت اجرا شود نه بی‌عدالتی

نه تنها ما بلکه همه کسانی که به نوعی با فوتبال و تیم ملی مرتبط بودند در روزهایی که عمل خلاف برخی بازیکنان فوتبال ثابت شده بود اصرار داشتند این بازیکنان باید مجازات شوند و کارت آنها باطل شود اما همه این اصرارها و انتقادها برای اجرای عدالت بود، برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود اما ظاهراً همانطور که در صادر شدن برخی معافیت‌های این بازیکنان افراط و تفریط شده بود، در نوع برخورد با این بازیکنان نیز افراط و تفریط می‌شود. قرار بود سازمان وظیفه عمومی با برخورد با این بازیکنان به سمت عدالت برود، نه اینکه به خاطر خیره سری یک بازیکن هم حق دیگر بازیکنان ضایع شود و هم تیم ملی از نداشتن برخی استعدادها لطمه ببیند.