به گزارش پارس به نقل از ایسنا کفاشیان در حاشیه همایش نشست مدیران باشگاه‌های لیگ برتری اظهار کرد: باشگاه‌ها به خاطر مشکلاتی که در فصل گذشته وجود داشت گلایه‌هایی دارند. ما با مدیران باشگاه‌ها چنین جلساتی را برگزار می‌کنیم تا آن‌ها مشکلات خود را مطرح کنند. در این جلسات هم‌اندیشی صورت می‌گیرد و امیدوارم در برنامه‌های آینده مشکلات را حل کنیم.

 

کفاشیان در مورد درآمدزایی باشگاه‌ها هم گفت: باشگاه‌ها خدماتی را در رابطه با فوتبال انجام می‌دهند که این خدمات مورد نیاز ورزش جامعه است. وقتی کیفیت درآمد باشگاه‌ها کاهش یابد به ضرر فوتبال حرفه‌ای خواهد بود. ما باید باشگاه‌های قوی و همین طور تیم ملی قوی در سطح آسیا داشته باشیم. اگر ابزارهای لازم و درآمدهای حرفه‌ای فراهم نشود قطعا ما دچار افت خواهیم شد.

 

کفاشیان درباره عملی نشدن وعده‌های فدراسیون فو‌تبا‌ل که به کا‌ر‌لوس کی‌روش داده بود نیز اظها‌ر کرد: همه برنامه‌ای که کی‌روش به ما داده است را اجرا کرده و یا آمادگی اجرای آنها را داریم اما این که در بعضی از موارد سلیقه‌ای برخورد می‌شود و اردویی برگزار نمی‌شود، به من ارتباطی ندارد و باید تایید شود. اگر آن اردو توجیهی نداشته باشد، ما آن اردو را قبول نخواهیم داشت اما خدا را شکر با کمک‌هایی که وزارت ورزش و جوانان انجام داده و بودجه‌ای که فراهم شده است، مشکلی برای برگزاری برنامه‌های تیم ‌ملی نداریم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: ما باید درآمدهایی داشته باشیم. به طور مثال شما می‌خواهید کالایی را بخرید به جیبتان نگاه می‌کنید که چقدر پول دارید. ما هم باید به درآمدهایمان نگاه و بر اساس درآمدهایمان هزینه کنیم.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در ادامه صحبت‌های خود به مشکلات سربازی و همین طور مالیاتی برخی از بازیکنان اشاره کرد و گفت: مقررات مملکت ما ایجاب می‌کند که بازیکنان به سربازی بروند. آنها باید این مشکل خود را حل و بعد در تمرینات تیم ‌ملی حضور پیدا کنند. البته کا‌ر‌لوس کی‌روش می‌خواهد بازیکنانش الان در تمرینات حضور داشته باشند. به خاطر همین موضوع کی‌روش از حل نشدن مشکلات بازیکنانش ناراحت می‌شود. آنها باید صبر کنند تا این مشکلات حل شوند. البته قول‌هایی برای حل این مشکلات داده شده است و ما هم در حال پیگیری این مشکلات هستیم. ان‌شا‌ء‌الله مسئولان کمک می‌کنند تا مشکلات بازیکنان سرباز هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر حل شود.

او درباره مهرداد پولادی هم گفت: بعید می‌دانم که پولادی قید ایران را بزند و به ایران برنگردد. فکر می‌کنم کار عاقلانه این است که هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر به ایران بیاید و مشکلات خود را حل و فصل کند. مسئولان نظام وظیفه هم قول داده‌اند که هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر مشکل او را حل کنند. پولادی متعلق به ایران است و نمی‌تواند ایران را ترک کند.

 

کفاشیان درباره انتخاب سرمربی تیم فوتسال هم توضیح داد: انتخاب سرمربی مراحل خاصی دارد. باید پیشنهادات را بررسی کنیم و کمیته‌ فنی و توسعه در این باره نظراتش را ارائه کند. مراحل قانونی و پروسه قانونی باید طی شود. ما می‌دانیم که همه گزینه ها توانمند هستند اما باید برای انتخاب سرمربی تیم ‌ملی فوتسال پروسه قانونی آن طی شود. در حال‌ حاضر تیم ‌ملی با کمک مربیان قبلی اداره می‌شود تا به زودی سرمربی تیم ‌ملی فوتسال انتخاب شود.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای مقابله با دلالان در فصل نقل و انتقالات انجام داده‌ است، گفت: مقررات و قوانین تغییر کرده است به طوری که آدم‌هایی قبلا برای این کار مجاز بودند، با تغییر قوانین دیگر نمی‌توانند دلالی کنند.

وی در ادامه درباره خودروی کا‌ر‌لوس کی‌روش هم گفت: خودرویی که در حال‌ حاضر در اختیار کی‌روش است قبلا به صورت امانت در اختیار ما بود اما الان آن خودرو را خریده‌ایم.

کفاشیان در ادامه صحبت‌های خود به حضورش در انتخابات فیفا نیز افزود: صحبت‌ها و مذاکراتی را به سپ بلاتر انجام داده‌ایم مبنی بر این بود که سهمیه آسیا در جا‌م جها‌نی افزایش یابد. کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا قول حمایت از بلاتر را داده بود و ما هم پای این قول ایستادیم. از الان به بعد کار جدید فیفا آغاز شده. آن چیزی که فیفا اعلام کرده است مقررات قبلی است و از الان باید مقررات جدیدی وضع شود. چهار نفر از اعضای هیات رییسه فیفا انتخاب شده‌اند. شیخ احمد، شیخ سلمان و آقای کوزو از ژاپن و همین طور عبدالله از مالزی که از هیات رییسه فیفا است را تشکیل می‌دهند. ما قطعا در جلسات آینده بحث افزایش سهمیه را پیگیری خواهیم کرد. امیدوارم که این اعضا از فو‌تبا‌ل آسیا حمایت کنند.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره اعتراض برخی از اعضا به اساسنامه فدراسیون فو‌تبا‌ل نیز اشاره کرد و گفت: بحث اساسنامه اصلا مطرح نیست. بحث فقط حسابرس و بازرس بود که این‌ها از قبل تعیین شده‌اند. مجمع ما بیش از 75 عضو دارد که بیشتر آنها اعضای باشگاه‌ها هستند. به طوری که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی را اگر نگاه کنید فقط دو یا سه عضو مجمع آنها مربوط به باشگاه‌ها می‌شوند اما الان فدراسیون فو‌تبا‌ل از زمانی که اساسنامه اش تغییر کرده است نیمی از باشگاه‌ها عضو مجمع هستند. خود باشگاه‌های لیگ برتر هم مجمع جداگانه ای دارند تا سرنوشت باشگاه شان را خود تعیین کنند.