به گزارش پارس به نقل از مهر سید جعفر سبحانی درباره طرح دو فوریتی نمایندگان مجلس برای منع واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس و ارائه آن به هیات رئیسه مجلس برای تصویب در صحن علتی مجلس گفت: تمام واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی تاکنون براساس قانون بوده است و واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم بر پایه قانون صورت می گیرد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره اینکه این کار براساس مصوبه هیات واگذاری انجام خواهد شد، اظهارداشت: گرچه هنوز طرح را ندیده ام اما این طرح که امضای ۱۳۵ نماینده را دارد باید به قانون تبدیل شود تا قابلیت اجرا داشته باشد و تا زمانی که طرح است، نمی توان آن را اجرایی کرد.

وی اظهارداشت: بعید است که این طرح با دو فوریت در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و احتمال آن ضعیف است. اگر طرح تبدیل به قانون شد سازمان خصوصی سازی و دولت مکلف است که طبق قانون رفتار کند.

سبحانی ادامه داد: با توجه به این موضوع، سازمان خصوصی سازی مزایده چهارم را فردا ۲۹ اردیبهشت ماه طبق روال برگزار خواهد کرد و امروز هم آخرین روز دریافت پاکات مزایده است. اما اگر تغییراتی در نوع واگذاری صورت گیرد و یا اینکه قرار باشد بخشی از سهام به هواداران و بخشی به صورت مزایده واگذار شود، این موضوع باید به صورت قانون درآمده و به دولت ابلاغ شود.

مشاور سازمان خصوصی سازی افزود: فعلا مبنای ما همان قانون قبلی نمایندگان مجلس برای واگذاری سهام این دو باشگاه ورزشی است و ما مکلف به اجرای آن هستیم و بر این اساس مزایده چهارم همچنان به قوت خود باقی است.

فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با گرفتن ۱۳۵ امضا از نمایندگان برای تغییر مکانیزم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، آن را تقدیم رئیس مجلس کرده است.

فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با گرفتن ۱۳۵ امضا از نمایندگان برای تغییر مکانیزم واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، آن را تقدیم رئیس مجلس کرد.

مقداد نجف‌نژاد رئیس فراکسیون ورزش با اعلام این خبر گفت: می‌توانستیم بیش از ۱۳۵ امضا از نمایندگان بگیریم اما فرصت کافی نداشتیم. نمایندگان با تغییر مکانیزم واگذاری پرسپولیس و استقلال موافقت کردند که بر این مبنا، ۴۹ درصد سهام باشگاه به هواداران و ۵۱ درصد به بخش خصوصی واگذار شود.