به گزارش پارس به نقل از فارس محمد مایلی‌کهن در حاشیه برگزاری همایش دانش‌افزایی مربیان گفت: برگزاری این کلاس‌ها برای من بی‌دانش مفید است هرچند یکی دو ساعت از شروع این کلاس‌ها می‌گذرد اما ارزش خودش را دارد و می‌تواند به ما کمک کند.

وی افزود: اکنون در کشور ما راجع به هر مسئله‌ای می‌‌توانیم صحبت کنیم به جز در مورد کارلوس کی‌روش. او بالاتر از خطوط قرمز است و حتی افتخار نمی‌دهد در این جلسات شرکت کند. او در سه، چهار ماه گذشته که سرمربی تیم ملی ایران است و حقوق هم می‌گیرد یک مسابقه لیگ برتر را نگاه نکرده است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه آیا این کلاس‌ها می‌تواند برای کی‌روش مفید باشد اظهار داشت: حضور او می‌توانست باعث شود که ما استفاده لازم را ببریم.

مایلی‌کهن تاکید کرد: کی‌روش در این مدت یک بار بازی‌های لیگ را از نزدیک نگاه نکرد. متاسفانه چیزی هم نمی‌توانیم بگوییم. شرایط طوری شده که شما می‌توانید در مورد مسئولان مختلف صحبت کنید اما از کی‌روش نه. چقدر علیه وزیر ورزش تاختند. مگر او چه صحبتی انجام داد.

وی در مورد اینکه یکی از دوستان قدیمی‌اش در رابطه با جلسه‌ای که با وزیر داشته‌اند صحبت‌هایی کرده که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده است عنوان کرد: همانطور که گفتید دوستان قدیمی. خیلی‌ها شاید بخواهند جای شخص دیگری باشند ولی ما نمی‌خواهیم جای کسی باشیم و خیلی از مسائل را بیان می‌‌کنیم.

مایلی‌کهن در ادامه تصریح کرد: اکثر بازیکنان تیم ملی امید به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده‌اند آیا ما هم نباید به تیم ملی بازیکن بدهیم. در این وضعیت شرایط چطور می‌شود.

وی افزود: در این مدت تلاش کردم تمام بازی‌ها را نگاه کنم و شما بپرسید و شما بهتر است بپرسید که ما کجا را نگاه نکردیم حتی تلاشم این است که بازی‌های لیگ دسته دوم را هم ببینم حتی اگر در مسابقات این تیم‌ها هم حاضر نشوند از مربیان صاحب سبک سوال می‌کنم که اگر بازیکن خوبی می‌شناسند به ما معرفی کنند.

مدیرفنی تیم ملی امید در رابطه با اینکه آیا قرارداد آنها بسته شد اظهار داشت: از اول هم بحث قرارداد خیلی مدنظرمان نبود بلکه ما حکم نداشتیم. حبیب کاشانی محبت کرد و به ما حکم داد. باز هم تکرار می‌کنم 10، 12 بازیکن تیم ملی امید به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده است آیا ما نباید بازیکن بدهیم و دعوا راه بیندازیم. کشورمان را دوست داریم. شما دیدید به خاطر اضافه شدن دو بازیکن به تیم ملی امید چه جنجالی به راه انداختند. علی‌رغم اینکه این دو نفر بازیکنان بزرگی بودند نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند چراکه آنها خیلی دیر و شب قبل از بازی به ما اضافه شدند. جهانبخش روز قبل بازی آمد و آزمون هم یک مقدار زودتر از او به اردو آمد.

پیشکسوت فوتبال ایران در ارتباط با اتفاقاتی که در هفته پایان لیگ برتر فوتبال ایران افتاد تصریح کرد: وقتی مسابقات مختلف خارجی را نگاه می‌کنیم سلایق ما بالا و پایین می‌شود. شما فوتبال ناب را در مسابقات خارجی می‌بینید. هر وقت به فوتبال دنیا نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که هیچ چیز جای خودش نیست. هواداران با هم مهربان هستند و هیچ چیزی به یکدیگر نمی‌دهند. هواداران با مربی، داور و بازیکن هیچ کاری ندارد. کار ما درست است که هر مسابقه‌ای که انجام می‌دهیم شبیه به جنگ جهانی سوم است. با هوادار به حریف و مربی بازیکن خودی اهانت می‌کند. واقعا همه چیز عالی است.

وی در مورد اینکه چرا مثل یکی از شخصیت‌های برنامه‌های طنز همه چیز را برعکس می‌گوید اظهار داشت: برزیل 7 گل از آلمان دریافت کرد و هواداران این دو تیم با مسالمت کنار یکدیگر بودند. آنها اشتباه می‌کنند و ما راه درست می‌رویم. داوران مظلوم واقع می‌شوند. شما بدانید یک داور برای موفقیت مسیر طولانی‌تری را طی کرده است. کسی مثل فغانی با زحمت زیادی به ‌آن جایگاه رسیده اما فشارهای مختلفی که وارد می‌شود شاید تمرکز لازم را از این داور هم می‌گیرند. آندرانیک تیموریان بازیکن بسیار خوب و عزیزی است. شنیدم او از داور عذرخواهی کرده و تقصیر خودش را گردن دیگری نینداخته است. واقعا درود به شرف این بازیکن. این جوان گناه خودش را گردن داور نینداخت. درون زمین اتفاقی می‌افتد که داور براساس قانون عمل می‌کند. در این شرایط شاید بنده که هوادارم این مسئله را نپسندم. تیموریان قبلا م از این شیطنت‌ها می‌کرد و شاید از آن چشم‌پوشی می‌شد. دست او درد نکند که حرف راست را زد و باید به شرف او درود فرستاد. اگر من اشتباهی می‌کنم باید بپذیرم و بگویم شما بی‌گناه بودید.