به گزارش پارس به نقل از فارس وحید قلیچ در مورد دربی 80 پایتخت گفت: این مسابقه هیچ فایده‌ای ندارد و دربی کاملا بی‌خاصیت است. البته این دیدار حساسیت‌های خاص خودش را دارد، اما تفاوتی در شرایط دو تیم به وجود نمی‌آورد.

وی در مورد اینکه در دربی رفت اعلام کرده بود مربیان دو تیم جرأت بازی هجومی را ندارند و دربی مساوی می‌شود ولی پیش‌بینی‌اش غلط از آب درآمد، اظهار داشت: در دیدار برگشت هم همان پیش‌بینی را دارم و فقط معتقدم برانکو ایوانکوویچ آن یک ذره جرأتی که حمید درخشان داشت را هم ندارد. تکلیف امیر قلعه‌نویی هم مشخص است و نسخه او از قبل پیچیده شده است.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: با توجه به اینکه دربی حساسیتی ندارد فکر می‌کنم این مسابقه با تساوی به پایان می‌رسد. این دو تیم در فصل جاری عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند و دوست دارند هرچه زودتر فصل به پایان برسد. البته پرسپولیس در آسیا عملکرد خوبی داشته و اگر مقابل الهلال موفق شود آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند.

قلیچ در ارتباط با خطرناک‌ترین بازی دربی در ادوار گذشته اظهار داشت: در استقلال صمد مرفاوی خطرناک‌ترین بازیکن حاضر در دربی بود که هم با پا و هم با سر عملکرد مناسبی داشت. هم‌چنین در پرسپولیس فرشاد پیوس و مجتبی محرمی دربی‌باز بودند و خیلی خوب کار می‌کردند.

وی در مورد اینکه آیا در دربی سابقه دعوا داشته است عنوان کرد: به طور کلی بازیکن آرامی بوده و اهل دعوا نبوده ام. در یکی از بازی‌های دربی استقلالی‌ها می‌دانستند ما دروازه‌بان دوم نداریم. غلامرضا فتح‌آبادی از جمع ما جدا شده بود و به استقلال رفت. در دقیقه 10 بازی او با من برخورد کرد و فکم شکست. البته این برخورد از قصد نبود. در آن مسابقه از زمین تعویض شدم و درحالی که همه فکر می‌کردند دروازه‌بان دوم نداریم، بهروز سلطانی که شب قبل از آلمان برگشته بود و کسی از آن خبر نداشت درون دروازه قرار گرفت. درنهایت آن مسابقه را 3 بر صفر بردیم.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه دروازه‌بانان دو تیم پاشنه آشیل پرسپولیس و استقلال هستند عنوان کرد: این روزها هر توپی که به سمت دروازه پرسپولیس می‌آید تن و بدن ما را که روزی دروازه‌بان بودیم می‌لرزاند. شما ببینید مردم چه حسی دارند. در گذشته پرچم دروازه‌بانان زمین نمی‌افتاد و هر فردی که می‌رفت سرداری دیگر پرچم را در دست می‌گرفت. اما متأسفانه این روزها پرسپولیس درون دروازه مشکلات زیادی دارد. این مربیان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند معلوم نیست چه کارنامه‌ای داشته‌اند و با کدام پشتوانه می‌آیند. مربی دروازه‌بانان خوب، سیّدی مربی نفت تهران است. او با علیرضا بیرانوند رابطه بسیار نزدیکی دارد و مثل پدر و پسر هستند. از لحاظ فنی هم عملکردشان را می‌بینیم.