به گزارش پارس به نقل از فارس گواردیولا در کنفرانس خبری قبل از رویارویی با بارسلونا در جدال برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مورد برخی موضوعات از جمله شایعه حضورش در تیم فصل آینده منچسترسیتی صحبت کرد.

وی گفت: خدای من 200 مرتبه در خیابان زبنراشتراسه که باشگاه بایرن است، گفته‌ام که قراردادی دارم که هنوز یک سال از آن باقی است. پس فصل آینده هم همین جا خواهم ماند. کل موضوع همین است.

وی همچنین در مورد بازی با بارسا نیز عنوان کرد: خوشحالیم که امسال به نیمه نهایی رسیدیم. از بازی رفت با بارسا یعنی تیمی درجه یک 3 بر صفر عقب هستیم. بخت خود را خواهیم آزمود. باید خوب دفاع کنیم و 3 گل بزنیم.باید روی سیستم بازی خود تمرکز کنیم تا ببینم چه وضعیتی پیش خواهد آمد.

او ادامه داد: باید در وهله نخست حوصله به خرج دهیم. ابتدا باید فوتبال بازی کنیم و بعد ببینم چه وضعیتی پیش می‌آید. از نظر نسخه تاکتیکی موفق این بازی می‌تواند بازی را تحت کنترل گرفتن و مالکیت توپ باشد. هر توپی که از دست برود، موقعیتی برای بارسا خواهد بود. ما نمی‌توانیم کامل به جلو حمله کنیم.

گواردیولا در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد وضعیت مهاجمین نوک حمله تیم نیز بیان کرد: لواندوفسکی فصلی خیلی خوب را پشت سرگذاشته است. موقعیت‌های زیادی داشته و گل‌های زیادی هم زده است. من از لواندوفسکی راضی هستم. البته بدون ماسک عملکردش بهتر می‌شود. اما پزشکان گفته‌اند او با ماسک هم می‌تواند بازی کند.

مربی 44 ساله در مورد روحیه بازیکنانش قبل از بازی برگشت نیز اظهار کرد: روحیه بازیکنان بایرن مشکل ندارد. من اینجا نیامده‌ام که بهترین مربی دنیا باشم. در بارسا بهترین کارم را انجام دادم و در بایرن هم آن را ادامه دادم. راضی هستم وقتی که خوب بازی کنیم. به هرحال آدمی خوشبخت هستم که به خیلی چیزها رسیدم.

او در مورد انتقاد از شخص خودش توسط رسانه‌ها و کارشناسان گفت: در سال گذشته در مونیخ تقریبا همه عناوین را بدست آوردیم. من رضایت دارم چون مثل زمان بارسا،‌ همواره به بهترین شکل کارکرده‌ام. وی در مورد این که چقدر به حضور در فینال لیگ قهرمانان باور دارد، نیز اظهار کرد:بازیکنان نشان داده‌اند که می‌خواهند این امر تحقق یابد. به عنوان مربی باید واقع‌نگر باشم. این هدف واقعا بزرگ است. چالشی عظیم است. چالشی که از دقیقه یک بازی با بارسا سعی به انجامش داریم. اما بازهم می‌‌گویم نه یکپارچه حمله می شویم و نه به کل در دفاع شرکت می کنیم.

وی همچنین بیان کرد: بازیکنان خوبی دارم. اما سطح بارسا به طور نسبی بالاتر است. در حالیکه روبن و ریبری را هم نداریم. به هرحال با بایرن هیچوقت به این موضوع فکر نکرده‌ام که شانسی برای راهیابی نداریم. به نظرم باید از فکر خود برای این منظور بهتر استفاده کنیم.

او در مورد مسی نیز عنوان کرد:بازیکنانم احترام زیادی برای لیونل مسی قائلند. چون او بازیکنی فوق‌العاده استثنایی است. متاسفانه 3 ماه است که روبن و ریبری را در اختیار نداریم. بدیهی است که با نبود این گونه بازیکنان، کیفیت تیم لطمه می خورد. با این حال در بوندس‌لیگا قهرمان شدیم. بازیکنان دیگری مثل آلابا و باداشتوبر هم در اختیارمان نیستند.

پپ همچنین تصریح کرد: به نظرم به قدر کافی کیفیت مقابل بارسا داریم که دست از کار و تلاش برنداریم. این یک بازی درجه یک فوتبال خواهد بود که در عین حال ششمین حضورم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بود. رویای من است که سعی می‌کنم به خوبی تحقق یابد.