به گزارش پارس به نقل از تسنیم، وکلای اداره مالیات اسپانیا برای مجازات خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا به دلیل تخلفاتی که دو سال پیش در پروسه انتقال نیمار به جمع آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا مرتکب شد، تقاضای 27 ماه حبس را به دادگاه بررسی این پرونده ارائه کردند.

بارتومئو و ساندرو روسل، رئیس پیشین باشگاه بارسلونا تابستان سال 2013 رقم قرارداد نیمار را با کمتر از آن چیزی که بود اعلام کردند تا مالیاتی که به آن تعلق می‌گیرد کاهش پیدا کند اما افشاگری یکی از اعضای باشگاه در این خصوص طوفان بزرگی در باشگاه به راه انداخت که نتیجه آن استعفای روسل و دادگاهی شدن او و جانشین‌اش بود.

اکنون وکلای اداره مالیات اسپانیا تقاضای مجازات حبس را هم برای بارتومئو و هم برای روسل ارائه کرده‌اند که برای رئیس فعلی دو سال و سه ماه و برای رئیس پیشین شش سال و 9 ماه بوده است. این وکلا همچنین به نمایندگی از اداره مالیات اسپانیا، باشگاه بارسلونا را به ارتکاب برخی جرایم مالی دیگر در حد فاصل سال‌های 2011 تا 2014 متهم کرده‌اند و از این باشگاه طلب غرامتی معادل 11.4 میلیون یورو کرده‌اند.

گفته می‌شود که باشگاه بارسلونا به طور عمدی از پرداخت مالیاتی معادل 13 میلیون یورو برای قرارداد نیمار خودداری کرده است. این باشگاه در ابتدا رقم قرارداد نیمار را 57 میلیون یورو اعلام کرده بود اما مدتی بعد فاش شد که این رقمی با احتساب پرداخت‌های مخفی و جانبی به اعضای خانواده بازیکن برزیلی نزدیک به 100 میلیون یورو بوده است.

در صورتی که جرم باشگاه بارسلونا برای کلاهبرداری جهت فرار از پرداخت مالیات اثبات شود، این باشگاه باید جریمه‌ای نقدی معادل 22.2 میلیون یورو، روسل جریمه‌ای معادل 25.1 میلیون و بارتومئو جریمه‌‌ای معادل 3.8 میلیون یورو بپردازند.