به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمدحسین نژاد فلاح در حاشیه تمرین امروز سرخ‌پوشان اظهار کرد: باید مشکلات به وجود آمده در مسجد سلیمان را خود سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال حل کنند. ما به صورت موردی نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. خیلی‌ها دوست داشتند بعد از بازی با نفت مسجد سلیمان از من مصاحبه بگیرند. من که می‌بینم شهر مسجد سلیمان شهر پرسپولیسی است حال چه بگویم؟


او گفت: در بین تماشاگران آن‌ها افرادی بودند که کارهای غیر ورزشی انجام می‌دادند. به نظر من ما به جای اینکه بیاییم با آن فرد برخورد کنیم باید به صورت ریشه‌ای موضوع را حل کنیم. مگر از بیرون زمین آجر و سنگ به سمت هر زمین فوتبالی پرت می‌شود؟ اینکه می‌گویند به خاطر چهارشنبه سوری مواد منفجره پرتاب می‌کردند درست نیست. چهارشنبه سوری جزو فرهنگ ماست اما برای انجام چنین مراسم‌هایی باید به محل خاص خودش بروید.

وی در ادامه درباره اینکه چرا بازیکنان پرسپولیس قبل از دیدار با نفت مسجد سلیمان چفیه به گردن نینداختند گفت: نظام ما یک نظام ارزشی است اما درباره این مسائل باید آقای خوردبین پاسخگو باشند. من هیچ وقت وارد مسائل ریز نمی‌شوم. اگر در این زمینه سوالی است باید از آقای خوردبین پرسیده شود اما آن چیزی که من بیرون زمین دیدم بازیکنان ما یک بنر که روی آن از شهدا نوشته شده بود در دست داشتند. بازیکنان ما دور از این حرف‌ها هستند که بخواهند به این ارزش‌ها توهین کنند.

نژاد فلاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اینکه چرا در سفر پرسپولیس به عربستان خبرنگاران تیم را همراهی نمی‌کنند گفت: ما ابتدا قصد داشتیم چند خبرنگار را به همراه تیم اعزام کنیم اما پس از اینکه دیدیم با اضافه شدن خبرنگاران و همین طور پیشکسوتان تعداد نفرات زیاد می‌شوند تصمیم گرفتیم فقط کادر فنی، بازیکنان و ارکانی که به باشگاه مربوط هستند به عربستان بروند. البته در کنار این افراد سه لیدر هم قرار است به عربستان اعزام شوند. من هیچ چیز را بالاتر از رسانه قبول ندارم. کاری که رسانه می‌تواند انجام دهد، بی‌نظیر است.

نژاد فلاح در ادامه درباره توافق باشگاه پرسپولیس و شرکت بهنام پیشرو کیش اظهار کرد: ما یک پیش‌پرداخت از این شرکت گرفته‌ایم. که این پول به صورت قرض‌الحسنه خواهد بود. البته مذاکرات ادامه دارد. اگر به توافق رسیدیم که این پول جزو قراردادشان حساب می‌شود. اگر هم توافق نکردیم این پول به پول‌هایی که قبلا داده‌اند اضافه خواهد شد. مذاکرات همچنان ادامه دارد و روی بیشتر مسائل توافق شده و فقط روی یکی دو بند اختلاف نظر وجود دارد. البته شرکت بهنام پیشرو متاثر از واگذاری باشگاه است. ما چند روز قبل فکر می‌کردیم باشگاه واگذارمی‌شود و به خاطر همین آن‌ها فکر می‌کردند پس از واگذاری باید تصمیم دیگری درباره نحوه همکاری‌شان بگیرند.

او در ادامه درباره اینکه شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه می‌خواهد باشگاه پرسپولیس را بخرد گفت: ما فردا جلسه مجمع فوق‌العاده را داریم. مجمع یکی از ارکان باشگاه است. در حال حاضر مجمع باشگاه متشکل از وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و وزیر دادگستری است. فردا جلسه‌ی مجمع را داریم و یکی از بحث‌هایی که در این جلسه مطرح خواهد شد نحوه واگذاری باشگاه است. درباره واگذاری هر کس نظرات خودش را دارد. من قبل از آمدنم به باشگاه گفته بودم با این نحوه واگذاری مخالف هستم. من دوست ندارم اتفاقی که بر سر باشگاه راه آهن افتاد برای پرسپولیس و استقلال هم رخ دهد. راه آهن با آن همه قدمت را می‌خواستند به شهرستان واگذار کنند اما من به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان اجازه چنین کاری را ندادم. راه آهن سابقه زیادی در فوتبال ایران دارد اما هوادار زیادی ندارد. لذا در نحوه واگذاری این دو باشگاه باید تصمیمی گرفته شود که هواداران نگران نشوند.

وی افزود: ما در این مرحله گذار باید دو تصمیم بگیریم یا واقعا زمینه واگذاری را فراهم کنیم یعنی اینکه قیمتی را برای باشگاه تعیین کنیم که اگر فردی برای خرید آمد بعدا بتواند این پول را از طریق درآمدزایی دربیاورد. دومین مطلب این است که نحوه دریافت پول هم باید در درازمدت باشد و سومین مطلب این که دولت باید تسهیلات و همین طور زمین به این باشگاه‌ها بدهد. اما آن چیزی که مهم است این که اگر اتفاقی برای این باشگاه‌ها رخ داد و بخش خصوصی نتوانست به هر دلیلی باشگاه را اداره کند، دولت این تیم را پس بگیرد و اداره کند. اما حرف من این است که مگر ما چند تیم لیگ برتری داریم که به صورت خصوصی اداره می‌شوند؟ چه اصراری داریم که خصوصی‌سازی را از استقلال و پرسپولیس شروع کنیم؟ چرا از تیم‌های کم هوادار شروع نمی‌کنیم؟ من نمی‌گویم این واگذاری‌ها حتی از سپاهان شروع شود. اما تیم‌های لیگ برتری داریم که هنوز هوادار زیادی ندارند. ما می‌توانیم واگذاری باشگاه‌ها را از آن‌ها شروع کنیم و وقتی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس رسیدیم از تجربه بالایی برخورداریم.