مهدی تارتار راجع به بازی تیم صبا و تراکتورسازی گفت: بازی خیلی خوبی انجام دادیم، صبا حتی می‌ توانست برنده این بازی باشد اما متاسفانه همه دیدند که چطور داور سر ما را برید. ایشان در همان نیمه اول کار را برای ما تمام کرد. در صحنه پنالتی شک و شبهه بسیار است، کارشناسان داوری هم گفتند که آن صحنه پنالتی نبوده است، اصلا تصمیمات ایشان برای ما بسیار عجیب بود، مثلا بازیکن تیم تراکتورسازی با آن خطای وحشتناکی که انجام داد در همان نیمه اول باید اخراج می‌ شد که این اتفاق نیفتاد. یک موقعیت تک به تک ما نیز آفساید اعلام شد یا در نیمه دوم موقعیتی مشابه پنالتی تراکتورسازی برایمان پیش آمد و توپ به دست بازیکن حریف خورد اما داور کرنر اعلام کرد.

وی در ادامه راجع به وضعیت این روزهای داوری گفت: من معتقدم که کمیته داوران و دپارتمان داوری در باد قضاوت آقای فغانی در فینال جام‌ملت‌های آسیا خوابیده است. در صورتی که اگر آقای فغانی به آن مرحله رسیده به خاطر لیاقت و توانایی شخصی خودش بوده. من فکر نمی‌ کنم کمیته داوران ما کمکی کرده باشد که حالا تمام فکر و ذکرش این افتخار است. شما چند بازی هفته های اخیر را ببینید که چقدر داوری حتی باعث تغییر نتیجه شده است؟ حالا من نمی‌ خواهم از بازی ها نامی ببرم اما دیگر همه اطلاع دارند چقدر راحت با یک سوت اشتباه برنده و بازنده یک بازی عوض شده. در این صورت تیم قهرمان و تیم هایی که می‌ افتند واقعی نیستند.

تارتار راجع به شرفی داور بازی اخیرشان گفت: ایشان نزدیک به 40 سال سن دارند یعنی اینکه داور تازه کاری نیستند. بنابراین من نمی‌دانم چرا تا به حال برای بازی های استقلال و پرسپولیس قضاوت نکردند. گویا این آزمایشات فقط باید روی تیم هایی مثل صبا انجام شود. ایشان اگر خیلی خوب بوده چرا تا به حال برای این تیم ها قضاوت نکرده، راجع به قضاوت دیروزشان من ندیدم اما دوستان می‌ گویند گویا آقای مسعود مرادی که ناظر بازی هم بوده، معتقد بوده پنالتی صحیح نبوده و در صحنه ای دیگر بازیکن آنها باید اخراج می‌ شده.

تارتار در پایان گفت: به خاطر نتایجی که گرفته ام خیلی ناراحتم. منتها باید تشکر کنم از مدیریت باشگاه که بعد از بازی آمدند و به کادرفنی و همه بازیکنان خسته نباشید گفتند. کاملا مشخص بود که ایشان تیم ما را محق می‌ دانستند و معتقد بودند که بچه های ما با بازی خوبشان باید پیروز میدان می‌ شدند.