به گزارش پارس به نقل از سایت برنامه نود:محمد فنایی که در برنامه دوشنبه شب 90 به عنوان کارشناس داوری حضور داشت در دیدار استقلال مقابل پیکان، گلی که پیکانی‌ها به ثمر رسانده بودند را صحیح دانست و تصمیم تورج حق‌وردی مبنی بر خطا بر روی وحید طالبلو را اشتباه عنوان کرده بود با پاسخ ویدئویی امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال مواجه شد. 

سرمربی استقلال در بخش‌هایی از صحبت‌های خود عنوان کرد تعجب می‌کنم که آقای فنایی چطور راحت با احساس ۳۰ میلیون هوادار بازی می‌کند. 

درباره مباحث فنی و کارشناسی مطرح شده سرمربی استقلال خارج از حوزه تخصصی داوری بحثی نیست اما چندین بار ادعایی در این فیلم مطرح می شود که جای تامل دارد.

امیر قلعه نویی بارها در این فیلم می گوید طالب لو دروازه بان استقلال در محوطه شش قدم یا همان پنج و نیم متر قرار دارد و هرگونه خطا روی او با حمایت داور مواجه می شود. در حالی که در همان فیلم مورد اشاره سرمربی استقلال و در تصاویر دیگر مشخص است طالب لو از محوطه شش قدم خارج شده و اصلا در این محوطه قرار ندارد! 

این ها بخشی از صحبت های امیر قلعه نویی و تاکید به خطا در محوطه پنج و نیم متر است: «آقای فنایی شما که استاد هستید توجه داشته باش پنج و نیم متر است.» «اینجا به ما بگو توپ کجاست؟ جز این که در اختیار دروازه بان در پنج و نیم متر است؟» «اینجا توپ مشخص نیست، وقتی مشخص نیست یعنی چه؟ یعنی در مالکیت آقای طالب لو در پنج و نیم متر است.» «تازه یک صحنه از بالا داریم توپ کامل در مالکیت آقای طالب لو در پنج و نیم متر است که مهاجم بعدی باز خطا می کند.»

فیلم توضیحات در سایت باشگاه استقلال موجود است. این تصاویر و خط پنج و نیم متر را ببینید:

902409_533902410_194902411_352