به گزارش پارس به نقل از جهان، این روزها تیم فوتبال پرسپولیس اوضاع و احوال مناسبی ندارد ، پرسپولیس که به امید روزهای بهتر با همت امیر خادم در اول فصل هیئت مدیره جدید جذب کرد!؟ امروز بدترین دوران تاریخش را سپری می‌کند.

بدون تردید وزارت ورزش نقش عمده ای در ناکامی مطلق قرمزهای تهرانی دارد و این مسئله را کارشناسان و هواداران این تیم بخوبی می دانند . گودرزی وزیر ورزش و جوانان می گوید؛ من که نمی‌توانم برای پرسپولیس گل بزنم!

در پاسخ باید گفت آقای گودرزی شما پیش از این توسط آقای خادم یک گل حسابی به پرسپولیس زدید و این تیم را به نابودی کشیدید. ..

شما خواسته یا ناخواسته بخاطر اختلاف شخصی با دایی زمینه ناکامی این تیم مردمی را فراهم کردید . پرسپولیس در حال حاضر چوب بی تجربگی و ندانم کاری‌های امیر رضا خادم را می‌خورد

تصمیمات غلط خادم پرسپولیس را به این روز انداخت

به اعتقاد پیشکسوتان و نیز هواداران پرسپولیس مقصر اصلی مشکلات این تیم وزارت ورزش و در راس آن امیرخادم است، وی زمانی که قصد داشت هیأت مدیره را معرفی کند باید سعی می کرد از افراد فنی و فوتبالی در هیأت مدیره استفاده کند، وقتی غیرفوتبالی در هیأت مدیره حضور داشته باشد، نتیجه‌اش همین است.

نگاهی کوتاه به فهرست هیئت مدیره دو تیم آبی و قرمز می تواند نشانگر خیلی چیزها باشد ، شنیده شد یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال از بستگان آقای خادم است!

همچنین شنیدیم که آقای سیاسی حدود ۳۰ میلیارد تومان با احتساب دریافتی اش از اسپانسر تیمش به فوتبال تزریق کرده است که از این ۳۰ میلیارد تومان حدود ۸ میلیارد برای تیم پرسپولیس هزینه شده و حدود ۱۲ میلیارد برای استقلال!؟ و مابقی هم برای تیم راه آهن ، البته حدود سه میلیارد تومان در این بین ظاهرا مفقود شد!؟ که شاید …

آری درست شنیدید از پول آقای سیاسی و پرسپولیس ، ۱۲ میلیارد تومان برای تیم رقیب یعنی استقلال هزینه شده است تا این باشگاه بتواند چند بازیکن طراز اول مانند کرار، شهباززاده و ابراهیمی را به خدمت بگیرد و با همه بازیکنان ملی پوش خود را هم حفظ کند!؟

در آن سو با تصمیم وزارت ورزش افشارزاده ، مشاور عالی وزارت ورزش! مدیر عامل استقلال شد و رحیمی به عنوان مدیر پرسپولیس معرفی شد ! در فصل نقل و انتقالات تیم پرسپولیس بر خلاف رقبایش نه تنها بازیکن شاخصی نگرفت بلکه بازیکنان ملی پوش خود مانند سید جلال حسینی، پولادی و خلعتبری را هم از دست داد !؟

وقتی استقلال با دو میلیارد براحتی با آندو قرارداد بست! و با ارقام مشابه با ملی‌پوشان خود به توافق رسید ، قرمزها در حالی‌که نماینده ایران در آسیا می‌باشند از تمدید قرارداد با سیدجلال و خلعتبری و دیگر ستاره‌های لیگ عاجز می‌شوند خود گویای همه چیز می‌تواند باشد. هواداران قرمز هرگز این خطای وزارت ورزش را نخواهند بخشید.

حسن زمانی رئیس کارگروه نظارت بر واگذاری استقلال و پرسپولیس از طرف کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگویی گفته بود:" در مجلس، نظارت ویژه‌ای به این قضیه داریم و زیربار این هزینه‌ها نمی‌رویم و شخص امیر خادم با انتخاب‌های غلطی که برای پرسپولیس انجام داد باید جوابگوی این شرایط باشد و دیدیم که متأسفانه این مسائل به سکوها هم کشیده شد و اتفاقاتی در ورزشگاه رخ داد که زیبنده نبود

استارت بحرا ن با اختلاف وزارت ورزش و دایی

گفتنی است پیش از خصوصی شدن سرخابی‌ها علی دایی وقتی فهمید که وزارت ورزش برای پرداخت پول به بازیکنان پرسپولیس شرط گذاشته است بسیار ناراحت شد و بعد از بازی با راه‌آهن علیه وزارت ورزش تندترین انتقادها را مطرح کرد. هر چند مسئولان وزارت ورزش گفتد که شرطی برای دادن پول به پرسپولیس نگذاشته‌اند.

با این حال از یک منبع آگاه در وزارت ورزش شنیدیم که علی دایی حتی در تماسی تلفنی با یکی از مسئولان وزارت ورزش با او بگو مگو داشته است و به این فرد گفته است: تو که عددی نیستی! خادم هم عددی نیست من اگر می‌خواستم می‌توانستم جای گنده‌تون بنشینم!

دایی بسود خودش تصمیم گرفت

علی دایی که بخوبی از اختلافش با وزارت ورزش آگاهی داشت به اعتقاد خیلی ها اگر پرسپولیس را دوست داشت نباید هدایت این تیم را می پذیرفت ، چون مشخص بود برای برکناری وی دنبال بهانه هستند و از همان روز اول بودجه لازم را برای خرید بازیکن در اختیار این تیم قرار ندادند…

سهم سیاسی در ناکامی ها

بزرگترین اشتباه سیاسی پذیرفتن علی دایی به عنوان سرمربی تیم و در ادامه عزل غیراصولی دایی بود. وی که بخوبی از اختلاف وزارت ورزش و دایی آگاهی داشت نباید به هیچ وجه وارد این بازی می شد...

حمیدرضا سیاسی فردی که با توصیه و تایید امیر خادم معاون وزارت ورزش به پرسپولیس آمد و متاسفانه با طناب خادم به چاه افتاد، بعد از پیروزی در جنگ قدرت و دوئل فرسایشی با علیرضا رحیمی به کرسی مدیرعاملی سرخ‌ها رسید و در حالی که انتظار داشت آرامشی نسبی را در ادامه راه مدیریتی‌اش تجربه کند، با اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی و تلخ مواجه شد و کرسی مدیرعاملی را با میله‌های زندان تعویض کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد حمیدرضا سیاسی فضای فوتبال را برای مصونیت از اتفاقات احتمالی انتخاب کرده است؛ مصونیتی که با وجود تلاش برخی اطرافیان و عوامل باشگاه هرگز رنگ و بوی واقعی به خود نگرفت و اجرایی نشد…

هر چند امیر خادم معاون وزیر ورزش به دادگاه رفت تا در مورد وضعیت پرسپولیس پاسخگو باشد.خادم معاون وزیر ورزش یکی از افرادی است که برگه قرارداد پرسپولیس با شرکت بهنام پیشرو کیش را امضا کرده است..

خرید های سوال برانگیز درخشان؟

درست است اگر مورینیوو یا آنجلوتی هم مربی پرسپولیس شود؛ نابود می شوند؛ اما عذر درخشان نابخشودنی شد. خرید های فاجعه بار به ۳۰ میلیون هوادار عاشق که علی رغم این همه ناکامی هم به ورزشگاه می روند. آقای درخشان شما هم به پرسپولیس ضربه زدی و دست هایت آلوده شد.
این نتایج فوق العاده ضعیف سبب شد پرسپولیس در خطر سقوط قرار بگیرد! در نیم فصل محمد قاضی و مسلمان تمایل داشتند به جمع قرمزها بپیوندند ولی با همین پول دو برزیلی دست دوم جایگزین آنها شدند!؟

آقای درخشان ، اگر عاقل بودی تو این شرایط به پرسپولیس نمی آمدی. یک نیم فصل بسیار طولانی همه چیز برایت فراهم شد؛ اردوی خارج از کشور دو ماه استراحت مطلق و دست های باز برای خرید هر بازیکنی اما باز هم خریدهای اول فصل را بهانه کرد. خرید های تو بدترین خریدهای تاریخ پرسپولیس بوده است. دستمریزاد. آن همه درخشش در دوران بازیگریت را نیز کمرنگ کردی.

مدیر عاملان پرسپولیس را چه کسانی تعیین می کنند؟

این مدیران از کجا می آیند؟ چرا از زمانی که فوتبال ما سیاسی شد پرسپولیس دیگر رنگ خوشی ندید و استقلال بهترین دورانش را استارت زد ؟

از سال ۱۳۸۲ تا کنون به جز کاشانی که سال 86 این تیم را به قهرمانی رساند و تا حدی رویانیان که پس از دوسال پرسپولیسی نسبتاً قابل قبول ساخت و در کورس قهرمانی لیگ بود و سال پیش نایب قهرمان شد به یکباره فرار کرد و یک کلام هم در خصوص دلایل رفتنش نگفت. ناخودآگاه این شائبه ایجاد می شود که شاید قدرتهایی پشت این خصومت دنباله دار پرسپولیس است که کسی جرات ندارد حرف بزند...

ای کاش همانطور که شاهین در زمانی که صدرنشین بود منحلش کردند، پرسپولیس را نیز در اوج می کشتند و بعد از سالها دو باره برمی گشت. حداقل این حقارت ها بر تاریخش نوشته نمی شد.

پرسپولیس امروز با درخشان هم می‌بازد، با همان بازیکنانی می‌بازد که در زما ن دایی هم بودند و البته تیمی که نسبت به نیم فصل اول تقویت هم شده است، اما پرسپولیس همچنان می‌بازد...

تا همچنان هواداران این تیم برای پیروزی تیمشان در حسرت بسر ببرند. به راستی چه بلایی به سر تیم پرسپولیس به گواه آمار پرطرفدارترین تیم ایران آوردند که بدترین دوران تاریخ خود را سپری می کند ؟

از یک طرف مدیر عامل این تیم در بازداشت بسر می برد و از سوی دیگر مانند توپ فوتبال دست به دست می شود...

هواداران پرسپولیس این روزها سرخورده هستند، آنها بدترین تیم تاریخ پرسپولیس را با چشمانشان می‌بینند و جز حرص و جوش خوردن چاره‌ای ندارند ...

آری آقای گودرزی حقارت امروز پرطرفدارترین تیم ایران حاصل تلاش شما و البته معاون پر جنب و جوش شما آقای خادم است، این را نه ما بلکه همه کارشناسان می گویند که درگیری شخصی خود را وارد ماجرای یک تیم بزرگ کردید...