به گزارش پارس ، یک شکست دیگر برای پرسپولیس و یک باخت دیگر برای حمید درخشان... اتفاقی که نیمکت پرسپولیس را لرزان‌تر از همیشه جلوه می‌دهد. طرفداران پرسپولیس آنقدر شاکی و عصبانی‌اند که پس از پایان بازی مقابل ملوان به هیچ‌کس رحم نکردند و از خجالت حمید درخشان هم درآمدند. سرمربی پرسپولیس پس از یک روز سکوت، در گفت‌وگو با خبرورزشی حرف‌هایی زد که در پی می‌آید.

آقاي درخشان برخلاف روال معمول مي‌خواهيم از دقيقه 86 بازي با ملوان آغاز كنيم، چرا پنالتي را به گابريل چپ‌پا داديد؟
مگر در بازي‌هاي قبلي به مايكل اوماناي راست پا نداديم كه پنالتي بزند. چه شد؟ آيا بازيكن راست‌پا توانست توپ را گل كند؟!
قانون نانوشته‌اي در فوتبال وجود دارد كه معمولاً به بازيكنان چپ پا مأموريت زدن ضربه پنالتي واگذار نمي‌شود. البته گابريل، تازه‌وارد هم بود و اين مزيد بر علت شد...
گابريل بازي نسبتاً خوبي آن هم در اولين حضورش با پيراهن پرسپوليس ارائه داد. آن لحظه هم احساس كردم او يك خارجي است و استرس بازي، هوادار و... را ندارد، اتفاقاً اين بازيكن برزيلي ضربه خوبي هم زد ولي مازيار چند متر جلو آمده بود!
قبول داريم كه مازيار زارع كمي جلو آمد اما گابريل هم پنالتي خوبي نزد.
اين نظر شماست اما مازيار كمي جلو نيامد، حداقل 2، 3 متر جلو آمد و داور مسابقه بايد دستور به تكرار ضربه پنالتي مي‌داد كه نداد!
نظرتان درباره نحوه قضاوت محسن تركي در اين مسابقه چيست؟
چه بگويم، چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است. محسن تركي يك پنالتي صددرصد روي اميد عاليشاه را نگرفت و در دادن كارت هم خيلي عجله مي‌كرد. در لحظه ضربه پنالتي هم كه ديديد چگونه به جلو كشيدن مازيار زارع بي‌توجهي نشان داد. من محسن تركي را داور بي‌طرفي مي‌دانم اما به نظر مي‌رسيد پس از مدتي دوري از ميادين فوتبال، از آن آمادگي آرماني فاصله داشت.
راستي چرا ضربه پنالتي را به محسن بنگر واگذار نكرديد. او هم كاپيتان بود و هم اعتماد به نفس بالايي داشت؟
خداوكيلي محسن بنگر تا به حال چند تا پنالتي زده است؟ از طرفي وقتي هيچ بازيكني اعلام آمادگي نمي‌كند من چه كار مي‌توانم انجام بدهم؟!
يعني بازيكنان پرسپوليس از زدن ضربه پنالتي فراري هستند؟
مي‌توانيد از خودشان بپرسيد. در جام‌حذفي هم به هر كسي مي‌گفتيم پنالتي بزند فرار مي‌كرد! من كه نمي‌توانم خودم داخل زمين بروم و پنالتي بزنم. وقتي گابريل اعلام آمادگي مي‌كند بايد به كس ديگري پنالتي بدهم؟!
سواي گابريل ساير خريد‌هاي جديد شما هم چنگي به دل نزد. تادئو كه باز هم بي‌اثر نشان داد. از بابك حاتمي هم چيز خاصي نديديم و رضا خالقي‌فر هم كه براي خودش بازي مي‌كرد.
نمي‌خواهم توجيه كنم ولي شما وقتي پول نداري نمي‌تواني به رستوران گرانقيمت بروي يا جنس گران بخري. مجبوري به اندازه جيب خودت خرج كني. ما هم به اندازه بودجه پرسپوليس خريد كرديم، شما انصافاً بگوييد اگر سپاهان اصفهان نويد‌كيا، شريفي و خلعتبري را نداشته باشد، مي‌تواند نتيجه بگيرد؟!
منظورتان چيست؟
ما در بازي مقابل ملوان انزلي، پيام صادقيان، محمد نوري و مهدي طارمي را در اختيار نداشتيم. آيا قبول داريد در غياب اين بازيكنان هر تيمي به مشكل مي‌خورد؟
ولي پيام صادقيان را كه ماه‌هاست در اختيار نداريد. مگر هنوز هم روي اين بازيكن حساب باز مي‌كنيد؟
متأسفانه حق با شماست. پيام صادقيان نمي‌دانم به كجا دارد مي‌رود و چه هدفي را ‌مد‌نظر قرار داده ولي به شدت از استعداد خود دور مي‌شود. حيف اين همه استعداد پيام صادقيان كه قدرش را نمي‌‌داند.
آقاي درخشان، شعار هواداران پس از پايان بازي با ملوان انزلي عليه خودتان را شنيديد؟
بله، من دست طرفداران فوتبال را مي‌بوسم و به همه آنها احترام مي‌گذارم اما براي يك تعدادي كه خط گرفتند تا در استاديوم به خانواده مربي پرسپوليس فحش بدهند كوچك‌ترين اهميتي قائل نيستم. ضمن آنكه من حميد درخشان به ملوان باختم، خانواده‌ام چه گناهي دارند؟!
البته در اصفهان هم هواداران پرسپوليس عليه شما شعار سر دادند.
گفتم كه ماهيت اين افراد براي من كاملاً روشن است و اگر عمري باقي بود در آينده در اين رابطه بيشتر حرف خواهم زد.
آيا حاضريد استعفا بدهيد؟
از قول من بنويسيد هر كسي مي‌خواهد بيايد و پرسپوليس را تحويل بگيرد. به شخصه مشكلي با اين مسئله ندارم.
حتي مايلي‌كهن؟
حاج محمد كه رفيق ماست. عرض كردم حاضرم به هر كسي كه بخواهد پرسپوليس را تحويل بدهم.