به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین ؛ پرونده فساد در فوتبال ؛ بیش از یکسال است که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پرونده فساد در فوتبال را بررسی می کند. پرونده ای که بارها اعضای کمیسیون از محتوایش سخن گفته اند اما رئیس این کمیسیون می گوید همه این گفته ها قابلیت استناد ندارند.

  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به جزئیاتی از فساد در فوتبال پی برده است و تردیدی در این باره ندارد. آنها تقریبا پی به جزئیاتی برده اند که محمد علی پورمختار رئیس کمیته اصل نود درباره اش می گوید:« این مشکلات محرز است اما ابعاد پرونده وسعت دارد. ما در تلاشیم هرچه زودتر پرونده را نهایی کنیم و برای ارائه گزارش به صحن علنی مجلس بفرستیم.»

پورمختار درحالی در این باره سخن می گوید که حمید رسایی ،نماینده مردم تهران مدام درباره جزئیات این پرونده سخن می گوید. او در آخرین اظهار نظر درباره پول هایی گفته که فدراسیون فوتبال به حساب هوشنگ مقدس ریخته است و علی کفاشیان هم در پاسخ به او گفت:«این پول ها برای کروش است و بخشی دیگر هم خرج هزینه های اردوهای تیم ملی شده است.» او تاکید کرد تحریم ها راه دیگری برای فدراسیون نگذاشته. فدراسیونی ها یک میلیون دلارشان را که می خواستند از طریق بانک ملت از مالزی به تهران بیاورند در ابتدای تحریم ها از دست دادند چون بانک استاندارد چارتر آمریکا این پول را به بهانه تحریم ها ضبط کرد و بیش از ۵ سال است که پس نمی دهد. کفاشیان و دوستانش چند ماه قبل از جام جهانی یک و نیم میلیون دلارشان را هم از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در سوئیس به کشور برگردانند اما از آن پول تنها توانسته اند ۶۰۰ هزار دلار بگیرند و مشکلات مالی و اداری مانع از رسیدن این پول ها که باید خرج اردوهای پیش از جام جهانی تیم ملی می شد ، به فدراسیون فوتبال شده است.

کفاشیان می گوید چاره ای غیر از دور زدن تحریم ها ندارد. او مدام از مقدس که تاجری مقیم دبی است ، تشکر می کند. شکلی از دور زدن تحریم ها که امیر عابدینی عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره اش می گوید:« متاسفانه راه مناسبی نیست. باید یک راهکار درست برایش پیدا کنیم اما این انتقال پول شاید ایراد شکلی داشته باشد و از نظر من هم کار درستی نباشد اما این وسط پولی دزدیده نشده یا تخلفی صورت نگرفته است. » اگرچه بسیاری از منتقدان کفاشیان خیلی صریح از این شیوه مدیریتی کفاشیان خرده می گیرند که او به واسطه این نقش تاجر مقیم امارات نباید برای او مسئولیت های اجرایی در فوتبال ایجاد کند و مقدس را در پست های کلیدی مدیریت تیم ملی بزرگسالان به کار بگیرد اما کفاشیان شیوه خاص مدیریتی خودش را دارد . او می گوید این تاجر امین کروش است و راحت تر از هر کسی می تواند با سرمربی تعامل کند. اگرچه اتفاقات مربوط به دوپینگ بازیکن عراقی و تلاش مقدس در کنار نبی برای دفاع از ایران در این پرونده نشان داد ایده های کفاشیان چندان هم اثربخش نیست. با وجود تمام این ضعف ها عابدینی می گوید نمی توان به کفاشیان انگ زد. محمد علی پور مختار درباره حرف های رسایی و بازتاب هایش می گوید:«البته آنچه ایشان گفتند یکسری ایرادهای شکلی و جزئی درباره پرونده فساد در فوتبال است و خودشان باید پاسخگوی گفته های شان باشند. از نظر من به عنوان رئیس کمیسیون ، این پرونده خیلی کلی تر و با ابعاد بیشتری است که تا زمان تکمیل و قرائت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیازی به گمانه زنی و پرداختن به جزئیاتش نیست. برای همین من هرچه درباره محتویات پرونده طرح می شود را نه تائید می کنم و نه تکذیب. اصلا هم دلیلی برای این کار وجود ندارد. ما باید ابتدا این گزارش را برای نمایندگان قرائت کنیم. سپس اگر اتهامات علیه کسی قطعی و محرز شده بود ، آنها را به مراجع قضایی معرفی کنیم. »

یکی از شایعاتی که این روزها زیاد شنیده می شود، ماجرای حکم انفصال خدمت برای یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ است. یکی از نمایندگانی که در پرونده رسیدگی به فساد فوتبال هم حضوری فعال داشته است . آیا این اتفاق می تواند تاثیری روی پرونده رسیدگی به فساد در فوتبال دارد؟ پورمختار درباره این شایعه می گوید:« این بحث هم در حد شنیده هاست. ما هم از گوشه و کنار چیزهایی در این باره شنیدیم اما هنوز به صورت مکتوب حکمی به مجلس شورای اسلامی ابلاغ نشده است. یعنی چیز مستندی نداریم که درباره آن اظهار نظر کنیم. البته اگر این حکم انفصال از خدمت هم برای نماینده ای صادر شود ، تاثیری در مسئولیت اش ندارد و تا پایان دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی می توانند به کارشان ادامه بدهند.»