به گزارش پارس، سایت طرفداری نوشت:  ۴روز بعد از آن بدون این که کسی این خبر را به آن ربط بدهد باشگاه تراکتورسازی به دلیل آن چه مسائل مالی خواند اعلام کرد که علاء عبدالزهرا از این باشگاه جدا شده است. رسانه ها و مدیریت باشگاه این جدایی توافقی را به دلیل عدم فراهم کردن خانه مناسب برای این بازیکن عراقی اعلام کردند و سرپرست تیم به این مساله تاکید داشت که این عراقی احتمالا درخواست کاخ از تیم داشته است. در هر صورت این بازیکن از این باشگاه جدا شد و به تیم الشرطه عراق پیوست که در لیگ نامنظم عراق بازی می کرد. الشرطه تا اینجای فصل عراق به دلیل شرایط جنگی در این کشور کمتر از تیم های دیگر به میدان رفته و تنها ۴بازی تا اینجا بازی کرده است که عبدالزهرا در همه آن ها بازی کرد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان این باشگاه دو گل نیز به ثمر رسانده است.

حالا فدراسیون فوتبال ایران بعد از شکست در ضربات پنالتی مدعی شده که نتیجه آزمایش دوپینگی که احمد هاشمیان در ۱۵ شهریور اعلام کرده متعلق به این بازیکن عراقی بوده است. در حالی که عبدالزهرا بعد از آن اعلام نتیجه از تراکتورسازی جدا شد و به تیم عراقی پیوست و حتی برای آن بازی نیز کرده است که این مساله به خودی خود ابهامات زیادی را در این قضیه به وجود می آورد. ما می توانیم حالات مختلفی را در این قضیه در نظر بگیریم. یکی این که فدراسیون فوتبال ایران به دنبال دوپینگ این بازیکن ماجرا را فراموش کرده و این بازیکن جدا شده و کمیته پزشکی فدراسیون نیز نامه ای برای محرومیت این بازیکن نفرستاده است. در این حالت می توانیم حتی مساله را عمیق تر نیز نگاه بکنیم. این که بازیکنی توافقی جدا می شود ممکن است به این صورت در بیاید که باشگاه تراکتورسازی از این بازیکن خواسته که جدا شود، بدون این که این مساله را به کسی گزارش کنند. حالت دوم نیز این است که فدراسیون ایران این دوپینگ را گزارش کرده ولی به مانند فدراسیون ایران نامه ارسالی در فدراسیون عراق گم شده است و آن ها از این مساله بی اطلاع بودند. با توجه به این که هردوفدراسیون از ساختاری غیر حرفه ای و نامناسب برخوردار هستند و این گونه مسائل در آن به وفور یافت می شود احتمال این که هر کدام به چنین مسائلی دست بزنند بسیار زیاد است.

بعد از بازی ایران و عراق ، مردم عراق با بیرون از آمدن از خانه به جشن و پایکوبی پرداختند و یادشان رفته است که در حال جنگ هستند و فوتبال فرصتی بود که تا حدودی خودشان را شاد نگه دارند. از این سو فدراسیون فوتبال ایران کورسوی امیدی را در دل مردم ایران زنده است تا دوباره بتوانند تیم ملی خودشان را در جام ببینند. عراقی ها اگر شکست بخورند نشان می دهند که یک ساختار آماتور چگونه می تواند شادی های مردم کشورش را عزا کند و فدراسیون ایران اگر شکست بخورد نشان می دهد که در این مجموعه بی خیالی و بی سازمانی تا آن جا گسترده است که نمی تواند دوپینگ یک بازیکن خارجی را به فدراسیون متبوعه اش گزارش کند. حالت سومی نیز وجود دارد و آن این است که ای اف سی به دلیل فشردگی مسابقات از پیگیری مساله چشم پوشی کند و عدالت زیرسوال برود.