هندریک هلمکه هافبک آلمانی - برزیلی استقلال، بازیکنی است که در آخرین ساعت های نقل و انتقالات به این تیم پیوست. این هافبک جایگزین آندرانیک تیموریان شد تا جای خالی این هافبک موثر را در استقلال پر کند. جدایی تیموریان از استقلال پروسه ای زمان بر و پر از ابهام بود و به همین دلیل کادر فنی استقلال زمان زیادی نداشت که جانشین او را انتخاب کند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اما کمبود زمان، کادر فنی و باشگاه استقلال را به اشتباهی بزرگ واداشت. استقلالی ها از میان گزینه هایی که به آن ها پیشنهاد شده بود سرانجام تصمیم گرفتند با هندریک هلمکه قرارداد ببندند، آن هم بدون انجام تست های پزشکی. استقلال بدون اینکه از این بازیکن تست پزشکی بگیرد با او قرارداد بست و هلمکه حتی به اردوی کیش هم دیرتر از سایر بازیکنان اضافه شد.

هلمکه بدون اینکه حتی یک بازی هم برای استقلال انجام دهد، حالا با مصدومیتی مواجه شده که او را چند ماه از میادین دور نگه می دارد. مینیسک این بازیکن پاره شده و او تا حدود سه ماه از میادین دور خواهد بود. البته استقلالی ها که از مصدومیت بازیکن جدیدشان لطمه می بینند، هفته آینده هم از پای او «ام آر آم» خواهند گرفت تا به نتیجه قطعی برسند. اما آنچه که تا به حال مشخص شده این است که هلمکه سه ماه از میادین دور خواهد بود. با این حساب او بخش اعظمی از نیم فصل دوم را از دست می دهد و طبق برنامه ای که سازمان لیگ اعلام کرده، اگر این بازیکن سه ماه مصدوم باشد فقط به 4 بازی آخر فصل می رسد.

اگر این اتفاق بیفتد، نام هلمکه هم به لیست بازیکنان ناکارآمدی اضافه می شود که در زمان سرمربیگری امیر قلعه نویی جذب استقلال شده و کارآیی نداشته اند. با اضافه شدن نام هلمکه به این لیست، مجموع هزینه هایی که استقلال برای بازیکنان خارجی ضعیف خود کرده به بیش از یک و نیم میلیون دلار می رسد.

 

نام بازیکن

ملیت

تعداد بازی

تعداد بازی

ویسنته آرزه کاماچو

بولیوی

7

100 هزار دلار

رودریگو توزی

برزیل

9

390 هزار دلار

ریکاردو کاروالیو

برزیل

7

250 هزار دلار

لیام ردی

استرالیا

0

230 هزار دلار

گوران لاوره

صربستان

2

200 هزار دلار

بوبکر کبه

آفریقا

3

80 هزار دلار

داسیلوا

برزیل

0

240 هزار دلار

هندریک هلمکه

آلمان

0

70 هزار دلار

-

-

28

1.560.000 دلار