به گزارش پارس به نقل از مشرق، در حالی که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال به عنوان متولیان ورزش  و فوتبال کشور باید علاوه بر برطرف کردن مشکلات، از بی‌اخلاقی ها جلوگیری کنند و به ترویج اخلاق مداری بپردازند متاسفانه عملکرد متفاوتی دارند. دوشنبه شب و در جریان برنامه 90، علی رغبتی، دبیر کمیسیون تایید مربیان خارجی وزارت ورزش دلیل عدم تایید کرانچار را دائم الخمر بودن وی اعلام کرد!


اینکه نماینده وزارت ورزش در رسانه ملی و بطور زنده این مساله را عنوان کند اصلا اتفاق جالبی نیست. در حالی که فرصت زیادی برای آماده سازی تیم ملی امید کشورمان وجود ندارد ظاهرا با مطرح کردن این بحث تمام مشکلات فوتبال کشورمان در راهیابی به المپیک حل شده است!

کارنامه کرانچار
زلاتکو کرانچار قبل از اینکه سرمربی سپاهان شود برای چند هفته و در فصول قبل، هدایت تیم پرسپولیس را در اختیار داشت. وی تیم سرخ پوش پایتخت را پس از چند ماه با رتبه سومی لیگ برتر و حضور در مرحله نیمه نهایی جام حذفی تحویل علی دایی داد. در آن فصل پرسپولیس به رتبه چهارم لیگ رسید و البته قهرمان جام حذفی شد. پس از مدتی کرانچار به ایران بازگشت و این بار هدایت تیم سپاهان را در اختیار گرفت. در حالی که طلایی پوشان نصف جهان 9 امتیاز از صدرنشین مسابقات کمتر امتیاز داشتند اما در نهایت توانستند به قهرمانی لیگ دست پیدا کنند. زلاتکو در این سالها چند قهرمانی برای سپاهان به ارمغان آورده و فصل قبل نیز اسیر بازیکنانی مانند جباری و افشین شد که به امضای خود پای بند نبودند! در روزهایی که مربیان داخلی ریسک پذیر نبوده و به ندرت از بازیکنان جوان استفاده می کردند، کرانچار با شهامت چندین بازیکن را به فوتبال کشور معرفی کرد. امین جهان عالیان، مهدی شریفی، علی کریمی، حسین مرادمند، امیر حسین کریمی و سعید قائدی‌فر شاگردان این مربی هستند که حالا در لیگ کشوری برای خود نامی به‌دست آورده اند. آیا همه مربیان ما در این سالها از مربی دائم الخمر شکست خورده و جام قهرمانی را به وی تقدیم کرده اند؟ پس وای به حال فوتبال ما!

چند نکته
سوای آنچه از زبان مدیرعامل باشگاه بزرگی چون سپاهان و مترجم کرانچار به میان آمد آیا اهالی فوتبال در حین کنفرانس های مطبوعاتی یا پخش زنده مسابقات فوتبال حرکت نادرستی از کرانچار دیده اند؟ جالب است بدانید که تقریبا تمام بازی های سپاهان چه از شبکه های سراسری و چه از شبکه استان اصفهان بصورت زنده پخش می شود. در این سالهای حضور این مربی کروات روی نیمکت سپاهان هرگز حرکت ناپسندی از وی دیده نشد. در بیشتر تمرینات سپاهان همواره تعداد زیادی از هواداران این تیم حضور دارند و از نزدیک نظاره گر تمرینات تیم محبوب خود هستند اگر چنین مشکلی در سر تمرینات سپاهان بوجود می آمد شک نکنید با توجه به وسائل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی به سرعت در کشور پخش می شد. 

از بازیکنان ایرانی حرکت های غیر اخلاقی دیدیم ولی از مربی ای که نماینده وزارت ورزش علنا وی را دائم الخمر معرفی می کند خیر! اگر چنین مشکلی وجود داشته چرا نهاد های ذی ربط در این سالها دست روی دست گذاشته اند و اجازه کار به این مربی داده اند؟ آیا سایر مربیان خارجی که در فوتبال و سایر رشته های ورزشی کشورمان به فعالیت مشغول هستند با توجه به آداب و فرهنگ خود با مساله ای از این دست مواجه نیستند؟ 

نکته قابل ذکر بعدی هم بحث اعتقادی است. آیا ریختن آبروی افراد آن هم روی آنتن برنامه ای که میلیونها بیننده دارد و  سرک کشیدن در زندگی شخصی افراد، کار درست و اخلاقی است؟ به اندازه کافی احادیث در این زمینه روایت شده ولی متاسفانه خبری از عمل بدانها نیست. باید یادآوری کنم در قانون مجازات اسلامی برای غیر مسلمان تنها در صورتی‌که تظاهر به مصرف مسکر کند، مجازات در نظر گرفته شده است. پس چرا چنین صحبت هایی در رسانه ملی مطرح می شود؟ وزارت ورزش از ابتدا هم با حضور کرانچار مخالف بود و برای رد کردن این مربی باید دلیل بهتری عنوان می کرد.