صادق ورمزیار در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از استقلال فعلی چیست؟ اظهار کرد: اگر بخواهیم درباره جایگاه استقلال صحبت کنیم، باید بگویم که فاصله آنها با قهرمانی خیلی دور نیست، اما به لحاظ نتیجه‌گیری و کیفیت فنی برای استقلال چندان جالب نیست. مردم با توجه به رزومه امیر قلعه‌نویی توقع دارند که نتایج بهتری از سوی وی کسب شود. من فکر می‌کنم استقلال مشکلاتی دارد و ضعف‌های این تیم اگر پر نشود آنها به مشکل می‌خورند. قطعا پیروزی یک بر صفر با پنج بر صفر به لحاظ امتیازی تفاوت چندانی ندارند اما بحث روی زیبا و تاکتیکی بازی کردن است. تصور من این است که قلعه‌نویی باید در تعطیلات لیگ ضعف‌هایش را هر چه سریع‌تر پوشش دهد تا در نهایت موفق شود.

وی که خودش مدافع استقلال در اوایل دهه هفتاد بود، در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به مشکلات خط دفاعی استقلال چیست، اظهار کرد: یک بحث درباره دفاع تیمی وجود دارد که از همان نیمه‌های زمین یا حتی در زمین حریف تیم به دفاع کردن می‌پردازد. مساله بعدی زمانی است که حریف شما به توپ‌های بلند روی می‌آورد و نقطه‌ای که توپ پایین می‌آید ظاهرا مشکل استقلال است. البته با وجود جواد زرینچه و ستاره همدانی که خودشان مدافع بودند اشتباه‌های جایگیری نفرات دفاعی استقلال کمی عجیب است. ظاهرا این دو نفر یا حتی خود امیر قلعه‌نویی چندان بر روی یارگیری مدافعان در زمین کاری نمی‌کنند. خوردن گل‌های مشابه استقلال گواه این صحبت من است که چندان روی جایگیری نفرات در دفاع کار نشده است. مثلا گل اول پرسپولیس به استقلال ببینید که طارمی دقیقا به نقطه کور دفاع استقلال پاس می‌دهد و یا در بازی با ذوب آهن، هر دو گلی که استقلال خورد از جایگیری غلط مدافعان نشات می‌گرفت، خصوصا روی گل اول ذوب آهن – استقلال که بیگ زاده به عنوان دفاع چپ باید به نزدیکی‌های تیر دروازه جایگیری می‌کرد اما روی نقطه پنالتی ایستاده بود و دهنوی به راحتی دروازه استقلال را باز کرد.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر کیفیت ملی‌پوشان استقلال و انتقاداتی که تماشاگران و شخص امیر قلعه‌نویی نسبت به آنها دارند، به ایسنا گفت: به هر حال مردم از ملی‌پوشان انتظار دارند. قطعا شما از یک ماشین بنز به اندازه پیکان انتظار ندارید. اگر قرار باشد توقع شما از یک بنز به اندازه پیکان باشد، پول هنگفتی را بابت آن خرج نخواهید کرد. این که چرا ملی‌پوشان استقلال افت کرده‌اند شاید دلیلش عدم تمرکز و یا عدم آمادگی آنها باشد. به هر حال هر چه که هست باعث شده مردم از آنها راضی نباشند. ملی‌پوشان استقلال باید تلاششان را بیشتر کنند و من اگر جای قلعه‌نویی بودم به آنها یک فرجه می دادم. اعتقاد دارم استفاده پیاپی از آنها کمکی به استقلال نخواهد کرد.

او ادامه داد: مثلا هاشم بیگ زاده را ببینید، این بازیکن مشخصا به ریکاوری نیاز دارد و من از امیر قلعه‌نویی می‌خواهم که به او بازی ندهد تا این بازیکن از لحاظ روحی و روانی به شرایط خوب خودش برگردد. بعد از عملکرد بیگ زاده در بازی با پرسپولیس نباید از او در مقابل ذوب آهن استفاده می‌شد ، چرا که او به لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار نداشت و دیدیم که روی گل ذوب آهن مقصر بود و پنالتی‌اش را هم گل نکرد. تصور من این است که اگر قلعه‌نویی به برخی از این ملی‌پوشان استراحت بدهد، هم به تیم کمک کرده و هم باعث پیشرفت آنها خواهد شد.

ورمزیار در پاسخ به سوالی درباره درگیری لفظی فروزان و صادقی در بازی این تیم برابر راه‌آهن و شعارهای تماشاگران استقلال علیه ملی‌پوشان بعد از آن، عنوان کرد: آن درگیری و اتفاقات اصلا جالب نبود. اگر بازیکنان فوتبال مثل یک حلقه زنجیر به هم متصل هستند نباید یکدیگر را تضعیف کنند، چرا که تضعیف تیم باعث پاره شدن زنجیر می‌شود. من احتمال می‌دهم یکی از دلایل مشکلات دفاعی استقلال دل خوش نداشتن بازیکنان از یکدیگر باشد. زمانی که ما بازی می‌کردیم رفاقت و همدلی طوری بود که اگر بازیکن ما مثلا مرفاوی، قلعه‌نویی یا منصوریان دریبل می‌خورد سایر بازیکنان به حریف حمله می‌کردند تا اشتباه آن بازیکن را پوشش دهند. این رفاقت و همدلی ظاهرا در این استقلال وجود ندارد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان استقلال به لحاظ بدنی مشکل دارند یا نه، به ایسنا گفت: نمی‌توان گفت که استقلالی‌ها مشکل بدنی ندارند. استقلال در اواخر بازی گل می‌خورد و این مساله به مشکل بدنی آنها بر می‌گردد و من فکر می‌کنم یکی از دلایل عصبی شدن بازیکنان استقلال در بازی‌ها همین مشکل بدنی باشد. من نمونه هایی را می‌توانم در این باره مطرح کنم،‌ اما ترجیح می‌دهم برای جلوگیری از سوء تفاهم‌ها به این مسائل اشاره‌ای نکنم و فقط یک نمونه آن را مطرح کنم. وقتی که می بینید از دقیقه‌ 60 به بعد استقلالی‌ها پرخاشگر می‌شوند باید متوجه باشیم که به لحاظ بدنی افت کرده‌اند و آستانه صبرشان پایان آمده است و این مساله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد.