به گزارش پارس، کامران صاحب‌پناه در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن و کنار رفتن این تیم از رقابت‌های جام حذفی اظهار داشت: جام حذفی، جام شگفتی‌هاست و در اروپا نیز شاهد هستیم گاهی اوقات یک تیم محلی، تیمی معروف را حذف می‌کند. اگر نگاه اجمالی به نتایج سایر تیم‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم خیلی از تیم‌های بزرگ مانند تراکتورسازی نیز از رقابت‌های جام حذفی کنار رفته‌اند که دلیل اصلی آن می‌تواند استرس بالای این مسابقات باشد.

وی با بیان اینکه تیم ذوب‌آهن پابه‌پای استقلال بازی کرد، افزود: باید همه تمرکزمان را برای مسابقات لیگ برتر بگذاریم تا علاوه بر حفظ جایگاه خود در پایان رقابت‌ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه تیم فوتبال این باشگاه در هشت هفته از مسابقات لیگ برتر تنها شش امتیاز کسب کرده است، گفت: توقعات بالا از استقلال باعث شده که کار سرمربی و بازیکنان این تیم سخت شود. علاوه بر این حواشی اخیر باعث شده تا فضای تیم کمی ملتهب شود.

صاحب‌پناه با طرح این مدعا که تیم استقلال از داشتن بازیکنان ملی‌پوش زیاد لطمه خورده است، افزود: بازیکنان ملی‌پوش در تمرینات تیم ملی به شکلی متفاوت از تمرینات تیم باشگاهی خود مراحل آماده‌سازی را دنبال می‌کنند که همین مسئله برای تیم مشکل‌ساز شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: فاصله کم بین مسابقات نیز برای تیم استقلال مشکل‌ساز شده است. شاید بگویید که در اروپا نیز چنین مسائلی وجود دارد اما در نظر داشته باشید که در این قاره فاصله شهرها و حتی کشورها کم است اما در ایران برای سفر به خوزستان و بازگشت به تهران سه روز زمان لازم است.

صاحب‌پناه در خصوص اینکه برخی افراد از امیر قلعه‌نویی انتقاد می‌کنند، عنوان کرد: یک تیم مجموعه‌ای از بازیکنان، مربیان، مدیران و ... است و تنها نمی‌توان یک نفر را مقصر دانست. چطور زمانی که تیم به برتری می‌رسد پیروزی سهم همه است اما شکست سهم یک نفر است؟

وی ادامه داد: اعتقادی به تعیین پاداش یا جریمه برای شکست و پیروزی‌ها ندارم. تذکر باید در زمان مناسب داده شود. همانطور که آقای افشارزاده (مدیرعامل باشگاه استقلال) گفت، روز یکشنبه در خصوص نتایج استقلال تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه یکی از مشکلات فوتبال ما این است که همه چیز به سرمربی ختم می‌شود، خاطر نشان کرد: باید بدانیم که در شکست تنها سرمربی تیم مقصر نیست و همه در آن مقصر هستند. من به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال از سرمربی تیم حمایت می‌کنم.

صاحب‌پناه در مورد اعتراض هواداران استقلال به عملکرد آندرانیک تیموریان و اینکه اعتقاد دارند او به دلیل اینکه قصد جدایی از استقلال را دارد همه توانش را برای تیم نمی‌گذارد، گفت: همانطور که گفتم در شکست تنها یک نفر مقصر نیست. آندرانیک بازیکن خوب و سرمایه ملی ایران است اما براساس صحبت‌های افشارزاده ما کسی را به زور در تیم نگه نمی‌داریم. اعتقاد داریم هر بازیکنی که در استقلال حضور دارد باید با جان و دل بازی کند. اگر دل آندو با استقلال نیست مسئولان تیم نباید مانع جدایی او شوند.

وی درباره کاهش اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال از 9 به هفت نفر و اینکه گفته می‌شود از جمع هیئت مدیره استقلال کنار می‌رود، تصریح کرد: داوطلب رفتن یا کنار گذاشتن با هم تفاوت دارند. شاید یک نفر به خاطر مسائلی داوطلبانه کنار برود. نمی‌دانم این مسئله درست است یا نه ولی سازمان خصوصی‌سازی به ما اعلام کرده که تعداد اعضای هیئت مدیره باید کاهش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال تأکید کرد: اگر رفتن من باعث بهتر شدن باشگاه استقلال می‌شود شاید از این باشگاه بروم اما در نهایت این اعضای هیئت مدیره هستند که در خصوص کنار رفتن افراد تصمیم‌گیری می‌کنند. البته ممکن است در این میان یک نفر داوطلبانه از باشگاه برود. با شرایطی که به وجود آمده شاید رفتن من محتمل باشد. با این حال برای من جای سؤال است که چرا نام مرا مطرح کرده‌اند؟

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه دلم با استقلال است، گفت: حتماً دلایلی داشته که نام مرا برای رفتن از هیئت مدیره باشگاه استقلال مطرح کرد‌ه‌اند. به زودی در مورد این مسائل صحبت می‌کنم.