به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه" و به نقل از سایت فیفا، مایکل گارسیا، دادستان پیشین آمریکا که از سوی کمیته اخلاق فیفا مسئول رسیدگی به اتهامات نسبت داده شده در خصوص فساد تبانی قطری‌ها برای کسب امتیاز میزبانی از جام جهانی 2022 است، اعلام کرد که این کشور برای پیروزی در کورس کسب امتیاز برگزاری این رقابت‌ها هیچگونه تخلفی مرتکب نشده و مجازات یا محرومیتی در انتظار فوتبال این کشور نخواهد بود.


در بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه) در سایت فیفا در خصوص تحقیقات به عمل آمده برای بررسی وجود احتمالی فساد برای اعطای امتیاز میزبانی جام‌های جهانی 2018 (روسیه) و 2022 منتشر شده، آمده است: پرونده بررسی فرآیند اعطای میزبانی جام‌های جهانی 2022 و 2018 برای کمیته اخلاق فیفا مختومه است.

مدیر بخش قضاوت کمیته اخلاق فیفا پس از بررسی‌های به عمل آمده از پروسه ارائه پیشنهادات کشورهای رقابت‌کننده برای کسب امتیاز میزبانی، به این نتیجه رسیده است که تمام اقدامات صورت گرفته از سوی میزبانان دو دوره جام جهانی کاملاً در راستا و چارچوب مقررات و قوانین کمیته اخلاقی فیفا بوده است.

احتمال وجود فساد تبانی و رد و بدل شدن رشوه میان مسئولان فوتبال قطر و مدیران فیفا،‌ ادعایی بود که سال گذشته گروهی از نشریات انگلیسی مطرح کردند و بازتاب گسترده در رسانه‌های جهان فیفا را بر آن داشت تا کارگروه ویژه‌ای را برای بررسی این مسئله تشکیل دهد.