کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی مفصل با شبکه BTV پرتغال از تمایل خود برای تجربه مجدد مربیگری در تیم ملی کشورش خبر داد. با وجود آنکه اولین دوره مربیگری‌ کی‌روش در تیم ملی پرتغال با خاطره‌ای نه چندان خوش به خاطر عدم حمایت مسئولان فدراسیون فوتبال پرتغال از وی زمانی که با مسئولان آژانس مبارزه با دوپینگ این کشور، به پایان رسید، او دوباره تمایل دارد هدایت ارغوانی‌پوشان را بر عهده بگیرد.

کی‌روش که به تازگی قرارداد جدیدی با فدراسیون فوتبال ایران بسته و خود را تا جام جهانی 2018 به تیم ملی متعهد کرده است، در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است بار دیگری مربیگری در تیم ملی پرتغال را تجربه کند، اظهار داشت: بازگشت به پرتغال برای مربیگری کار سختی است و در آینده‌ نزدیک برنامه‌ای برای انجام این کار ندارم. با این حال من به این سؤال با قاطعیت پاسخ منفی نمی‌دهم و اگر فرصتی پیش آید که برایم جذاب باشد ممکن است آن را قبول کنم. هیچ مانع روانی پیش رویم برای قبول این کار وجود ندارد.

تیم ملی ایران در بازی تدارکاتی بعدی خود به مصاف تیم بنفیکای پرتغال می‌رود. کی‌روش با تأکید بر اینکه حتی در ایران هم پیگیر رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشورش است، در تمجید از قرمزپوشان لیسبون و سرمربی آنها، ژرژ ژسوس گفت: حفظ تعادل تیم، یک فصل پس از دیگری کار آسانی نیست به خصوص که بنفیکا این فصل نقل‌وانتقالات قابل توجهی انجام داده است. اوضاع برای بنفیکا خوب پیش رفته است و نتایج این تیم نشان می‌دهد که در چه جایگاهی قرار دارد. بنفیکا اکنون تیم فعال‌تری است و من تعدادی از بازی‌های فوق‌العاده‌اش را دیده‌ام. ژسوس در ارائه فوتبال هجومی خبره است. او شجاعت خود را برای ارائه بازی‌‌‌های هجومی در بنفیکا نشان داده است.

کی‌روش در ادامه گفت‌وگوی خود به رابطه‌اش با کریستیانو رونالدو و حواشی آن اشاره داشت. پس از جام جهانی 2010 که رونالدو در گفت‌وگو با خبرنگاران ناکامی پرتغال را به تصمیمات و تاکتیک‌های کی‌روش نسبت داد و او هم ستاره رئال مادرید به بی‌مسئولیتی در قبال تیم متهم کرد، رابطه این دو به تیرگی گراییده است و این سوژه‌ای است که هنوز هم مورد توجه بسیاری از رسانه‌های پرتغالی است.

کی‌روش در این خصوص به BTV گفت: من نمی‌توانم درباره دیگران حرف بزنم. از من فقط چیزی را بپرسید که به خودم مربوط است. در طول پنج سالی که در منچستریونایتد و دو سالی که در تیم ملی پرتغال مربیگری کردم، به یاد ندارم که لحظه‌ای دست از تعریف از رابطه و صمیمیت خود با رونالدو کشیده باشم، چه داخل ورزشگاه‌ها و چه بیرون از آنها. در عین حال همه ما در روابط خود لحظات خوب و بدی داریم. او در آن تیره‌روزی‌های ما موضعی را اتخاذ کرد که نه به نفع خودش بود و نه به نفع من. در کل یکی از دلایل شکست یک تیم این است که کاپیتان تیم به مسئولیت‌هایی که به او محول می‌شود به نحو احسن عمل نمی‌کند.

کی روش در پاسخ به این سؤال که آیا از کریستیانو رونالدو انتظار عذرخواهی دارد یا خیر، عنوان کرد: درباره این موضوع حرفی نخواهم زد.

از قرار معلوم سرمربی پیشین تیم فوتبال رئال مادرید در یکی از بانک‌های پرتغال به نام BES سرمایه هنگفتی داشته است که ورشکستگی این بانک ضرر هنگفتی را به او تحمیل کرده است.

کی‌روش در این خصوص با اشاره به درگیری لفظی‌اش با مسئولان آژانس مبارزه با دوپینگ پرتغال در سال 2010، اتفاقی که در ادامه منجر به کنار رفتن او از نیمکت ارغوانی‌پوشان شد،‌ خاطرنشان کرد: کم‌کم دارد باورم می‌شود که تنها کاری که در پرتغال جرم محسوب می‌شود، گفتن دو سه کلمه بد از سوی یک مربی در ساعت هفت صبح است! نزدیک به 15 سال از حقوق بازنشستگی‌ام در عرض یک روز بر باد رفت. انگار من نیمی از حرفه‌ام را برای اربابان مؤسسه ریوفورته کار کرده‌ام