علیرضا علیپور در مورد چهار باشگاه متخلف استقلال، سپاهان، پرسپولیس و پیکان که سقف بودجه مصوب سازمان لیگ را رعایت نکرده‌اند، گفت: در تاریخ 12 شهریورماه سازمان لیگ توضیحاتی را از این باشگاه‌ها درخواست کرد و تا 22 شهریور به این باشگاه‌ها فرصت داده شد که توضیحات خود را به سازمان لیگ ارائه کنند. توضیحات باشگاه پیکان بررسی شد که آن توضیحات قانع‌کننده بود، اما برای دو بازیکن تحت قرارداد این باشگاه نیاز به توضیحات و تحقیقات بیشتری است که در طول فصل این راستی‌آزمایی ادامه خواهد داشت و از زحمات مدیران محترم پیکان هم قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: باشگاه پرسپولیس با وجود تغییرات مدیریتی توضیحات خود را ارائه کرد که در حال بررسی این توضیحات هستیم، این توضیحات تا حدود زیادی قانع‌کننده است، اما نسبت به چهار بازیکن پرسپولیس پرونده همچنان مفتوح و در دست بررسی است.
رئیس کمیته نظارت و ارزشیابی سازمان لیگ در مورد باشگاه استقلال عنوان کرد: مسئولان باشگاه استقلال در دو جلسه توضیحاتی را ارائه کردند که با توجه به درخواست باشگاه، منتظر اقدام نهایی و ارائه قراردادهای اصلاح‌شده هستیم، در صورت عدم اصلاح قراردادها و تراز نشدن هزینه‌ها مرحله بعدی اقدام در انتظار مدیران و باشگاه‌ها خواهد بود.
علیپور در مورد شرایط باشگاه سپاهان تصریح کرد: باشگاه سپاهان نیز از هرگونه نقل و انتقالات در نیم فصل لیگ برتر تا اطلاع ثانوی محروم شده است. گزارش تخطی این باشگاه به بالاترین مقام مسئول مجمع باشگاه یعنی معاون محترم وزیر مرتبط اعلام تا تصمیمات مدیریتی اتخاذ شود. باشگاه استقلال هم در صورتی که اصلاحات لازم را انجام ندهد به سرنوشت سپاهان دچار خواهد شد.
وی ادامه داد: گزارش تخلف باشگاه‌ها نیز به نهادهای نظارتی و سازمان بازرسی کل کشور ارجاع و پیگیری خواهد شد.