به گزارش پارس ؛  وزیر ورزش و جوانان در نشست خبری امروز خود وزیر ورزش و جوانان را در  در پاسخ به این پرسش یک خبرنگار که چرا قرارداد کی روش شفاف نیست گفت: در خصوص سرمربی، مربی و کادر فنی و مدیر تیم های ملی بنده تلاش می کنم حتی المقدور ورود نکنم چرا که این کار در حیطه تخصصی فدراسیون هاست. اما اگر مشورت بخواهند این کار را انجام می دهم. با این حال تصمیم نهایی با خودشان است که قرارداد ببندند یا نه. زمانی که تیم ملی از مسافرت برگشته بود من به استقبال آنها رفتم. نفر اول که آمد گفت کی روش را نگه دار، دومی هم این را گفت و تا نفر صدم هم همین مسئله را گفتند. انتظار داشتم راننده اتوبوس هم این را بگوید. این جمله "کی روش را نگه دار" در همه رسانه ها می دیدم. حتی مردم می گفتند به به چه باخت خوبی داشتیم.

نباید بعد از باخت بگوییم خدا را شکر!
وی افزود: در واقع این خوب نیست که ما بعد از باخت بگوییم خدا را شکر. این خیلی بد است و کارشناسی نیست. من در دوره های قبلی حضورمان در جام جهانی هم همین نتایج را کسب کردیم. اگر همین روند را هم ادامه دهیم و با هر مشقتی به جام جهانی برویم در چهار سال آینده هم دو باخت و یک مساوی خواهیم داشت و این اصلا خوب نیست. انگار این یک مساوی و دو باخت پشت قباله ما نوشته شده است و این غلط است. اگر نتیجه گرا باشیم ماهیت این فرد با نفری که قبل از انقلاب ما را به جام جهانی برد چه فرقی می کند. باید مبنای حرف ما کارشناسی باشد و اجازه دهیم در یک فضای منطقی به نتیجه برسیم نه در فضایی احساسی.

اگر نتایج تحقیق و بررسی به اینجا ختم شد که ماندن کی روش به نفع فوتبال است باید او را حفظ کنیم و هزینه هم انجام دهیم. اما اگر نتیجه عکس بود نباید قرارداد را ببندیم. حتی بهترین مربیان دنیا هم پیشنهاد دادند اما فضایی وجود نداشت که ما بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. من به فدراسیون فوتبال تاکید کردم که زیر بار هر شرایط سرمربی نروید و شما هم باید شرایط خودتان را داشته باشید. برهمین اساس 11 شرط دیگر به قرارداد سرمربی اضافه شد تا در نهایت به چیزی که می خواهیم برسیم.

یک ریال هم به قرارداد کی روش کمک نمی کنیم
وزیر ورزش و جوانان در مورد احتمال کمک این وزارتخانه به تامین هزینه های قرارداد کی روش گفت: وزارت ورزش یک ریال هم بابت قرارداد کی روش به فدراسیون فوتبال پرداخت نخواهد کرد و این وظیفه فدراسیون است که هزینه های قرارداد این سرمربی را پرداخت کند.