به گزارش پارس به نقل از فردا، تیم فوتبال پرسپولیس بازهم لیگ را با شکست و ناکامی آغاز کرد تا هوادران این تیم پرطرفدار کشورمان یکبار دیگر امیدهای خود را از کسب عنوان قهرمانی برباد رفته ببینند. اتفاقی که هر چند صحبت کردن درخصوص آن از حالا زود است،‌ اما روند حرکتی این تیم و تاکتیک تیمی مربی 2 میلیاردی سرخپوشان نشان از روزهای سخت فصل چهاردهم می دهد.  

 
دو بازی، یک باخت، یک تساوی، بدون برد، سه گل خورده، فقط یک گل زده و دو اخراجی حاصل کار پرسپولیس پرطرفدار در همین روزهای ابتدایی لیگ چهاردهم است. مشکلات و معضلات تاکتیکی و رفتارهای توام با پرخاشگری در 2 بازی ابتدای فصل پرسپولیس موج می زد و مقصر اصلی این اتفاقات را هم نمی توان جز علی دایی دانست. دایی و تیمی که این روزها به زمین مسابقه می فرستد نه تنها طرح‌های تهاجمی روشنی را در زمین مسابقه ندارد، بلکه با رفتارهای عصبی‌اش در کنار خط و اعتراض‌های مکرر به داور، این رفتار را به بازیکنان داخل زمین نیز منتقل می کند.

 نمونه بارز نیز حرکت خشن و غیر اخلاقی پنج شنبه شب پیام صادقیان بود و این بازیکن آنچنان به سمت داور مسابقه حمله ور شد و سپس ضربه‌ای به سینه او زد که اخراج کمترین مجازاتش بود و گفته می‌شود که پس از آن شیشه رختکن را هم شکسته است. این در حالی است که چنین رفتارهایی از بازیکنان آماتور هم سر نمی‌زند و معلوم نیست چنین بازیکنی چطور ادعای شرکت در جام جهانی امسال را نیز داشت. اما ماجرای روند نه چندان مثبت پرسپولیس در فصل جاری از همان زمانی که مدیریت و اعضای هیئت مدیره آن در حال معرفی شدن بودند،‌ قابل تشخیص بود. از همین رو 2 دلیل اصلی را می توان برای علت ناکامی های ابتدای فصل سرخپوشان معرفی کرد. 


 اول- اختلافات اسپانسر، مدیرعامل،‌ هیئت مدیره و سرمربی- از همان روزهای آغاز تصمیم گیری درخصوص باشگاه پرسپولیس می شد نتیجه گرفت که بار دیگر این تیم پرطرفدار در شرایط حاشیه قرار خواهد گرفت چراکه بسیاری از قدمای پرسپولیس و پیشکسوتان این باشگاه از حضور علیرضا رحیمی به عنوان مدیر عاملی سپاهانی انتقاد کرده و براین باور بودند که پرسپولیس باشگاهی بزرگ با سرمایه های بسیار است و نیازی به حضور فردی از یک باشگاه دیگر نیست.

 در این خصوص اما تصمیمات وزارت ورزش بر این بود که رحیمی را به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب کنند و اعضای هیئت مدیره نیز از بین نام های ناآشنا انتخاب شدند. باشگاه پرسپولیس نیز به دو طیف تقسیم شد که یک طرف آن اعضای هیئت مدیره و مخالفان علی دایی حضور یافتند و طرف دیگر مدیر عامل و علی دایی قرار گرفتند. همین اختلافات داخلی و هیچ کاره بودن مدیرعامل باشگاه سبب شده تا هر آنچه که اسپانسر می گوید از سوی هیئت مدیره اجرا شود و عملا شاهد اختلافات بین اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و سرمربی باشیم.   
 
دوم- عدم وجود تاکتیک تیمی - بعد از انجام تمامی نقل و انتقال‌های مورد نظر دایی و اضافه شدن یکی از بهترین دروازه‌بانان و مهاجمان نوک ایران به ترکیب پرسپولیس و حفظ تعدادی از بهترین نفرات فصل قبل، انتظار این بود که پرسپولیس نائب قهرمان،‌ این فصل را برای کسب عنوان قهرمانی آغاز کند. اما جز مشتی حرکات پراکنده احساسی چیزی از قرمزهای تهرانی در دو هفته اخیر مشاهده نشده و این مسئله نیز جز تفکرات حاکم بر کادر فنی 3 میلیاردی این تیم نیست.

البته همیشه بهانه‌هایی هستند که بتوان شکست‌ها را به آنها ارتباط داد. داورانی که بتوان آنها را به غش کردن متهم کرد، زمین‌هایی که کیفیت ندارند، شهرهایی که هوای‌شان بسیار گرم و شرجی است و البته مهم‌تر از همه اینها جور نکردن پول بازیکنان از سوی هیات مدیره‌ای که آنقدر ضعیف است که اعصاب دایی را هم خراب کرده و اجازه نمی‌دهد او کارش را انجام بدهد. با اینکه دایی پنج‌شنبه شب اعتراف کرد که فولاد بهتر از پرسپولیس بازی کرده و حقش پیروزی بوده اما باز هم اخراج مجدد شاگردانش توسط داوران را امری غیر طبیعی خواند تا بار دیگر شکست تیمش را نشات گرفته از اشتباهات داوری قلمداد کند. از این رو می توان گفت که هیچ تغییری در تفکرات دایی برای فصل جدید رقابت های لیگ برتر به وجود نیامده و پرسپولیس امسال از لحاظ تاکتیکی تفاوتی با گذشته نخواهد داشت.