به گزارش پارس به نقل از ايسنا، نشريه کيکر در گزارشي واکنش بزرگان فوتبال جهان به خداحافظي اين بازيکن باارزش از رده ملي را جمع‌آوري کرده است که در زير مي‌بينيم.


يوآخيم لوو سرمربي تيم ملي آلمان : فيليپ يک بازيکن حرفه اي به تمام معنا است که به خاطر هوش و قابليت هاي بالايش سال ها در بالاترين سطح ممکن بازي کرد. با وجود جدا شدن از تيم ملي او همچنان بازيکن کليدي و مهم براي بايرن مونيخ خواهد بود. او مي تواند با افتخار کارنامه اش در تيم ملي را بررسي کند، براي او از لحاظ ورزشي و شخصي بهترين آرزوها را دارم، مرسي فيليپ.

سپ پلاتر، رئيس فيفا: فيليپ لام در فوتبال حرفه اي يک الگو است، البته دوران درخشان فوتبال او همچنان ادامه خواهد داشت، خداحافظي او از بازي هاي ملي براي من تعجب برانگيز بود.

ولفگانگ نيرباخ، رئيس فدراسيون فوتبال آلمان: فيليپ امروز صبح با من تماس گرفت و من را از تصميمي که گرفته است با خبر کرد، من خيلي زود متوجه شدم که او در تصميم خود محکم است است و نمي توان او را به هيچ وجه منصرف نمود. او در ده سال حضورش در تيم ملي نه تنها بازيکن فوق العاده اي بود، بلکه الگويي کاملي نيز بوده است، من از او به خاطر تمامي تلاش هايش براي تيم ملي تشکر مي کنم.

ماتياس سامر، مدير ورزشي بايرن مونيخ: خداحافظي فيليپ لام خبري بسيار غافلگير کننده بود. اما اين تصميمي است که تنها خود فيليپ مي تواند درستي زمان آن را احساس نمايد. به هر حال بايد به چنين تصميمي احترام گذاشت.

مسوت اوزيل: مرسي فيليپ، مرسي براي همه چيز، دل ما براي تو تنگ خواهد شد.

هلموت سندروک، دبير فدراسيون فوتبال آلمان: فيليپ نه تنها بازيکن بزرگي است، بلکه انسان بسيار بزرگي نيز است، او در تيم ملي هميشه صادق و قابل اعتماد بود.

لوکاس پودولسکي: فيليپ براي من افتخاري بزرگ بود که توانستم در کنار تو به مدت ده سال در تيم ملي و سه سال در بايرن مونيخ بازي کنم.

کارل هاينتس رومنيگه، از سران باشگاه بايرن مونيخ: هيچ زماني بهتر از کناره گيري از بازي هاي ملي بعد از فتح جام جهاني وجود ندارد، اما تيم ملي براي پيدا کردن جانشيني به جاي فيليپ هم به عنوان بازيکن و هم کاپيتان کار بسيار سختي خواهد داشت.