آقای پروین حتما اکثر بازی‌های جام جهانی 2014 تماشا کرده‌اید، نظر شما درباره این بازی‌ها چیست؟

بالاخره فوتبال همیشه شیرین است و به همین دلیل مردم همیشه عاشق این رشته ورزشی هستند. همه مشکلات را به جان می‌خرند و مشکلات مالی را هم که الان با بلیت‌های گران را که دردسرساز شده راکنار می‌زنند و دوست دارند همیشه فوتبال ببینند. این جذابیت فوتبال است که مردم را این طور مجذوب خود می‌کند و ما فوتبالیست‌ها باید همیشه سرمان را بالا بگیریم.

کیفیت جام جهانی 2014 را چگونه است؟

راستش را بخواهید یکی از بدترین جام جهانی‌های عمر فوتبالی‌ام را دیدم درست است که این جام جهانی اصلا قابل پیش‌بینی نبود اما کیفیت خوبی هم نداشت. تیم‌های خیلی خوبی اوت شدند که به نظرم جذابیت‌ها را کمتر کرد.

یعنی تیم‌ها ضعیف شدند یا جام جهانی؟

به نظر من فقط آلمان و برزیل و دو بازی دیگر جام جهانی قشنگ از آب درآمدند، دیگر بقیه بازی‌ها زیاد چنگی به دل نمی‌زد. روز اول اگر یادتان باشد گفتم این برزیل هیچی نیست اما بعدش شک کردم و گفتم قطعا با توجه به اینکه برزیل میزبان است قطعا هوای این کشور را بیشتر دارند و تا یک جایی می‌رسد اما بعد دیدم نه همه چی بدتر شد.

منظورتان چیست؟

ببینید چه کسی فکر می‌کرد برزیل به این روز بیفتد. برزیل در بازی مقابل آلمان بیچاره شده بود.چه زمانی در این فوتبال دیده‌اید یک تیم بزرگ یک ربع 3 یا 4 گل بخورد؟ به نظر شما عجیب نیست؟ به نظر من این از عجایب فوتبال است. آلمان با فوتبال ماشینی خود ثابت کرد که هر سال با مربی خوش‌تیپش رو به جلو حرکت می‌کند.

فکر می‌کردید این دو تیم یعنی آلمان و آرژانتین به فینال جام جهانی برسند.

زیاد نه، اما جام جهانی که زیاد چنگی به دل نمی‌زد. بالاخره این اتفاق افتاد. چشم به هم زدیم همه چیز تا فردا شب هم تمام می‌شود و می‌رود برای 4 سال دیگر، حالا تا جام جهانی بعدی چه کسی زنده و چه کسی مرده.

منظورتان چیست؟

جام ملت‌های آسیا نزدیک است و هنوز دنبال قرارداد کارلوس کی‌روش و بسته پیشنهادی هستیم. ما باید خیلی زودتر از این حرف‌‌ها کار را تمام می‌کردیم. کاری نکنیم که در جام ملت‌های آسیا شیرینی جام جهانی در کام مردم تلخ شود. نمی‌دانم چرا به خودمان نمی‌آییم؟!

منظورتان این است که کی‌روش بماند؟

من قبلا گفتم کی‌روش فوت و فن فوتبال ما را یاد گرفته و اگر می‌‌خواهیم خارجی بیاوریم چه کسی بهتر از کی‌روش. بسته‌های پیشنهادی را هم کنار بگذارید بنده خدا آقای ظریف در حال پیگیری این کارها است. کی‌روش را صدا کنید، مقابل 4 خبرنگار و 4 کارشناس درد و دلش را بشنوید و کار را تمام کنید. با پیغام و پسغام‌ها چشم بزنید جام ملت‌ها می‌رسد و خدایی ناکرده باید افسوس بخوریم.

بدجوری از کی‌روش حمایت می‌کنید!

خیر من خدای ناکرده نمی‌خواهم مربیان ایرانی را زیر سوال ببرم اما اگر می‌خواهیم کی‌روش را برداریم و یک خارجی دیگر بگذاریم این چه کاری است؟! با همین بنده خدا قرارداد تمدید کنید البته تا دیر نشده من می‌دانم آنقدر این دست و آن دست می‌کنید تا جام ملت‌‌ها را از دست بدهیم. حیف است با بازی‌هایی که در جام جهانی انجام دادیم کام مردم را بخواهیم  تلخ کنیم چون مردم با فوتبال خوب آشتی کردند.

در پایان اگر حرفی مخصوصا درباره پرسپولیس مانده بگویید؟

من حرفی ندارم، فقط امیدوارم فوتبال‌مان از این بلاتکلیفی خارج شود. فوتبال ما بسته پیشنهادی و این حرف‌ها نمی‌شناسد و در یک اتاق 12 متری می‌توانیم با کی‌روش تلکیف‌مان را روشن کنیم.