به گزارش پارس به نقل از تسنیم مهدی رحمتی در این روزها بار دیگر به مرور خاطرات خداحافظی اش از تیم ملی پرداخته و این بار جایگاه متهم را از آنهایی که در تیم ملی فوتبال دشمنش بودند به فدراسیون فوتبال تغییر داده است. با این وجود روایت رسمی که مسئولان فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان از سناریوی خداحافظی رحمتی دارند حقیقت دیگری را نشان می دهد.

 

سکانس اول

مهدی رحمتی خداحافظی خود را اعلام کرد، بدون قید موقتی بودن آن که البته در همین جا هم این سوال مطرح است که مگر چیزی به نام خداحافظی موقتی از تیم ملی وجود دارد؟ البته رحمتی این بار گفته که منظورش استراحت بوده اما در آن زمان حتی اگر خطای رسانه های منتشر کننده خبر خداحافظی را هم بپذیریم باز هم مهدی رحمتی هیچ تلاشی برای توضیح این مورد به فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش انجام نداد.

سکانس دوم

کارلوس کی روش اعلام کرد به دنبال بازیکنی که در رسانه خداحافظی خود را اعلام کرده نمی رود، با این حال فدراسیون فوتبال دست به کار شد و علیرضا منصوریان ماموریت پیدا کرد تا شرایط مصالحه بین رحمتی و سرمربی تیم ملی فوتبال را فراهم کند. حاصل این تلاش ها تبدیل به نامه ای از سوی مهدی رحمتی شد که منصوریان آن را به مهدی خراطی رساند و خراطی هم آن را به کی روش داد اما سرمربی تیم ملی فوتبال متن این نامه را تایید نکرد و شرایط خاص خودش را مطرح کرد. همزمان مهدی رحمتی در یک برنامه تلویزیونی از مردم عذرخواهی کرد.

سکانس سوم

اتفاق نهایی در همین مرحله رخ داد، زمانی که کارلوس کی روش شرایطش را برای مهدی رحمتی اعلام کرد. اما شرط های کی روش چه بود؟

۱- مهدی رحمتی در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام عذرخواهی کند.

۲- رحمتی در متن مکتوب مشابهی از تمامی اعضای کادر فنی تیم ملی پوزش بخواهد.

۳- در صورت انجام دو مورد بالا و جلب نظر کی روش، رحمتی در تمرین تیم ملی فوتبال حاضر شده و از همه بازیکنان عذرخواهی کند.

دروازه بان پیشین تیم ملی اما زیر بار این شرایط نرفته و همان عذرخواهی در برنامه تلویزیونی را کافی دانست. داستان در همین جا تمام می شود و کی روش قید مهدی رحمتی را برای همیشه می زند اما رحمتی که بی تردید بخشی از خاطرات و موفقیت های فوتبال ایران در روزهای حضور این دروازه بان در تیم ملی رقم خورده، این روزها شاید پشیمان از تصمیم بد موقع خود به دنبال توجیه اتفاقی است که توجیه شدنی نیست.

یک روز آقای X در تیم ملی و روز دیگر فدراسیون مقصر معرفی می شود اما سید مهدی رحمتی باید بپذیرد که این تصمیم را خودش گرفته و اکنون باید پای آن بایستد. رحمتی که همواره با تعصب در دروازه تیم ملی فوتبال ایستاده اکنون می داند که فوتبال ملی ایران بجای پیش کشیدن بحث های این چنینی نیاز به آرامش و حمایت تمام عیار دارد. او آن موقع که این کارها را انجام داد ظاهرا فکر امروز نبود و امروز هم دیگر حسرت خوردن فایده ای ندارد.