به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر احمد میدری از راه اندازی این سامانه را تسهیل دسترسی به اسناد بالادستی به ویژه سیاست های کلی برنامه های توسعه، قوانین و مقررات، منابع و گزارش های علمی، اخبار مرتبط با حوزه بازنشستگی و بیمه های اجتماعی دانست و اضافه کرد: این هدف با کوشش کارشناسان دفتر بیمه های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحقق یافته است. وی گفت: بخشی از فضای این سامانه به گفت وگو و تبادل نظر با صاحب نظران و کارشناسان حوزه بیمه های اجتماعی اختصاص دارد که به موضوعات مهم و اساسی نظام بیمه ای از منظر مسئولان و افراد متخصص می پردازد تا از این طریق دیدگاههای مختلف صاحبان اندیشه و تجربه این حوزه را به اطلاع سیاستگذاران، برنامه ریزان و تصمیم گیران برساند.

وی ادامه داد: افزایش آگاهی آحاد جامعه در خصوص حقوق بیمه ای شان و شفاف سازی هر چه بیشتر فعالیت ها و تکالیف سازمانها و نهادهای فعال در این حوزه از عمده ترین دلایل ایجاد این سامانه به شمار می رود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی تاکید کرد: بانک اطلاعات بیمه های اجتماعی تنها محدود به آمارها نیست، بلکه سعی شده تا فضایی فراهم شود که هر آنچه کاربران در زمینه بیمه های اجتماعی نیاز دارند، در کوتاهترین زمان فراهم شود.