به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیاوش اکبرپور درباره شرایط استقلال، اتفاقات دیدار مقابل الشباب عربستان، بازی الریان قطر و… صحبت هایی انجام داد که در زیر می خوانید.
*: از شرایط این روزهای استقلال صحبت کن.

شرایط ما بد نبود اما با شکست مقابل ملوان و الشباب وضعیت بد شد. با این حال به نظرم هیچ اتفاقی نیفتاده است. دیدار مقابل الشباب نخستین بازی ما در لیگ قهرمانان آسیا بود و شکست برای هر تیمی در دنیا اتفاق می افتد. نباید خودمان را ناراحت کنیم. سال گذشته الهلال عربستان را در زمین شان شکست دادیم اما این بار مقابل یک تیم عربستانی باختیم. از سوی دیگر در لیگ برتر هم اتفاق خاصی نیفتاده و یکی از گزینه های اصلی قهرمانی هستیم. در این چند روز که لیگ تعطیل است به خوبی ریکاوری کردیم و آماده انجام دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا هستیم.

*: یعنی به نظرت وضعیت استقلال نگران کننده نیست؟

نه، از این اتفاقات برای هر تیمی می افتد. شرایط استقلال از این هفته به بعد متفاوت خواهد بود چرا که ما نیاز به پیروزی داریم و روز سه شنبه آینده همه تلاشمان را برای شکست الریان انجام می دهیم.

*: فکر می کنی با توجه به شرایط کنونی می توانید در قطر پیروز شوید؟

از الریان در این فصل شناختی نداریم ولی در دو سه فصل اخیر این تیم را شکست دادیم. نمی دانم الریان نسبت به فصل گذشته چقدر تغییر کرده اما فیلم بازی های این تیم را تماشا می کنیم و شناخت کافی از این تیم بدست می آوریم. ما نیاز به پیروزی داریم و از شانس بد الریان است که در این مقطع به ما می خورد.

*: به هواداران حق می دهی که از عملکرد استقلال ناراحت باشند؟

احساسم این است که در این چند سال سطح توقع مردم از استقلال بالا رفته است چرا که در این چند سال استقلال مدام در کورس قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی و آسیا بوده است. این توقع باعث می شود بازیکن در زمین استرس داشته باشد و نتواند بازی خود را انجام دهد. در طرف مقابل بی احترامی هایی که از سوی برخی تماشاگران که آنها را جزو هواداران استقلال نمی دانیم؛ به بازیکنان صورت می گیرد. عده ای دنبال منافع شخصی خودشان هستند و متأسفانه تعدادی از تماشاگران استقلال نیز در دیدار مقابل الشباب عربستان به این عده اضافه شدند و به بازیکنان لقب بی غیرت دادند.

*: یعنی به هواداران حق نمی دهی؟

مردم حق دارند که ناراحت باشند اما فراز و نشیب برای هر تیمی وجود دارد. در این فصل چند بازیکن از استقلال جدا شدند و مصدومان زیادی دادیم. این اتفاقات دست به دست هم داد تا استقلال در بازی آخر نتواند حریفش را شکست دهد. وقتی چند بازیکن از استقلال جدا شدند دست کادر فنی بسته شد و برخی از بازیکنان در پست غیرتخصصی خودشان بازی کردند. بازیکن در پست تخصصی خود سال ها بازی کرده و وقتی در پست دیگری به بازی گرفته می شود مطمئنا از کیفیت بازی او کم می شود این مسائل به تیم ما لطمه می زند.

*: با صحبت هایی که انجام می دهی می خواهی بگویی هنوز از شعار هواداران استقلال علیه ات در بازی با الشباب ناراحت هستی؟

دیگر این مسائل مهم نیست اما اتفاقاتی که افتاد زشت بود. نمی دانم چرا این اتفاقات افتاد اما شک نداشته باشید شعارهایی که علیه من داده شد خط دهی شده بود. این خط دهی از طرف یکسری دوستان انجام شد.

*: این دوستان چه کسانی هستند؟

متأسفانه این شعارها را در جریان بازی نشنیدم چون آنقدر اعصابم ناراحت بود که توجهی به شعارهای هواداران نداشتم. اگر این شعارها را می شنیدم به سکوها دقت می کردم که چه کسانی این شعارها را می دهند. در لیگ ۸۵-۸۶ و در بازی با پیکان برخی علیه من شعار دادند که آنها را پیدا کردم اما بعدها فهمیدم که نباید در مورد آنها اصلا صحبت کرد. بازیکنانی که اکنون در استقلال بازی می کنند همه باغیرت هستند و امیدوارم با قهرمانی استقلال در لیگ آن عده که علیه ما شعار سردادند خجالت زده شوند.

*: صحبت های تو با واکنش فتح الله زاده مواجه شد…

بعنوان بزرگتر تیم از حق بازیکنان دفاع کردم. من نصف حرف هایی که در دلم است را هنوز نزده ام. حرف هایی در دل دارم و به وقتش در مورد آنها و دوفصلی که در استقلال حضور دارم صحبت خواهم کرد. تمام ریز صحبت ها و اتفاقات استقلال در این دو سال را می گویم. وقتی بازیکن جوانی به استقلال می آید و یکی دو فصل نیز در این تیم بازی می کند همه چیز برای او تمام می شود اما ما که سال ها در استقلال حضور داریم و به قول معروف « گرگ بالان دیده» شده ایم و می فهمیم کسی در استقلال به ما سلام می دهد چه کاره است.

در مورد واکنش فتح الله زاده باید بگویم روی صحبتم با شخص خاصی نبود. تمام کسانی که در استقلال حضور دارند از کادر فنی گرفته تا کادر پشتیبانی تیم همه کنار هم هستیم و به غیر از ما شخص دیگری نیست. وزارت ورزش و جوانان استقلال و پرسپولیس را رها کرده و این دو تیم باری به هرجهت شده اند. در صورتی که این دو تیم متعلق به دولت هستند. آنها یک مدیر، بالاسر استقلال گذاشتند و مدیری نیز بالاسر پرسپولیس که با کارهایی که انجام دادند مدیرعامل سابق پرسپولیس را فراری دادند. فتح الله زاده اکنون به خاطر تجربه اش کار می کند و من از او راضی هستم.

نمی دانم چه کسی پول ها را بین بازیکنان تقسیم کرد و هر کسی پول زیادی گرفته نوش جانش باشد اما عدالت رعایت نشد. با حساب و کتابی که انجام دادم متوجه شدم حدود ۱۸ تا ۱۹ میلیارد تومان بین بازیکنان تقسیم شده که یکسری بیشتر گرفتند و یکسری کمتر. البته این مسئله از مدیریت خوب فتح الله زاده است که به باشگاه پول آورده اما این پول ها عادلانه تقسیم نشد.

*: عادلانه تقسیم نشدن پول باعث ایجاد اختلاف بین بازیکنان نمی شود؟

صددرصد اختلاف ایجاد می کند. بازیکن ایرانی تشنه توجه و محبت است. وقتی به بازیکن ایرانی توجه کنید همه کاری انجام می دهد. این درست نیست که ۵ نفر از پول گرفتن « کِیف» کند و بقیه ناراحت باشند. من فتح الله زاده را دوست دارم و او یکی از عواملی بوده که صدایم به خاطر پول درنیامده است. در این چند سال عادت به صحبت در مورد مدیرعامل و کادر فنی نداشتم اما از حق و حقوق بازیکنان دفاع کردم چون آنها واقعا زحمت می کشند. اگر حرفی زدم که به کسی برخورده است از او عذرخواهی می کنم. بازیکنان استقلال همه باغیرت هستند و متأسفانه در این فصل غریب بوده ایم.

*: می توانی بیشتر توضیح دهی.

برخی از تماشاگران به خاطر شخصیت شان به ورزشگاه نمی آیند و در همان منزلشان به ما فحش می دهند! در این فصل از نظر تماشاگر و همچنین وزارت ورزش تنها بودیم و افتخار می کنم بازیکن این استقلال هستم و برای این تیم بازی می کنم. ما آدم هایی داریم که به خاطر ترس از یکسری چیزها می گذرند اما من سیاوش اکبرپور هستم و از هیچ چیزی نترسیدم و نمی ترسم. همه مرا می شناسند و بحث بی احترامی نیست.

شما در نظر بگیرید که ما چه فصل گذشته و چه در این فصل در برخی از بازی ها با ۱۲-۱۳ بازیکن مقابل حریف بازی کردیم. باز با این وجود می گویم ما امسال قهرمان می شویم و به تماشاگرانی که به ما لقب بی غیرت دادند ثابت می کنیم چه بازیکنانی هستیم. آنها بدانند در دیدار برگشت مقابل همین تیم الشباب در عربستان این تیم را با اختلاف زیر دوگل شکست نمی دهیم. آنها بدانند در دو دیدار اخیر هر توپی به دروازه ما رسید وارد دروازه ما شد. شاید ما اشتباهی کردیم یا خداوند از دست ما ناراحت بوده که این اتفاقات افتاد اما خوشبختانه تعطیلات لیگ به نفع ما شد و از نظر روحی خودمان را آماده دیدار با الریان کردیم. در لیگ هم ما دو فینال مقابل نفت تهران و فولاد خوزستان داریم و اگر این دو دیدار را با پیروزی پشت سر بگذاریم صددرصد قهرمان می شویم. مطمئنا از امیر قلعه نویی تا علی فتح الله زاده؛ همه به فکر قهرمانی استقلال هستند.

*: درست است که می گویند بین بازیکنان همدلی و اتحاد وجود ندارد؟

اصلا چنین چیزی درست نیست و همه بچه ها با یکدیگر خوب هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

: و صحبت پایانی؟

اگر حرف هایم به کسی برخورده مناعت طبع داشته باشد و خیلی زود ترش نکند.