به گزارش پارس به نقل از فارس، علی کفاشیان در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی و برنامه های فرهنگی ایران اظهار داشت: جام جهانی فقط مسابقات ورزشی نیست و طبق آماری که فیفا داده ۳.۵ میلیارد نفر این مسابقات را نگاه می کنند.

وی افزود: همین یوزپلنگ ایرانی نمادی است که باید کارهای فرهنگی دیگری در کنارش باشد تا بتوانیم فرهنگ و تمدن خود را به ایرانیان نشان دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه دیدار تیم ملی با نیجریه را چطور پیش بینی می کند، گفت: قطعا تفکر کی روش این است که روی این بازی تمرکز کند و او اعتقاد دارد اگر در این بازی متوقف شویم ممکن است روحیه بازیکنان از بین برود. اما من اعتقاد دارم که هم تیم ملی و هم کی روش می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

کفاشیان در خصوص پیش بینی اش از دیدار تیم ملی با آرژانتین گفت: این مسابقه در گرو بازی با نیجریه است و فقط خدا کند مسی گل نزند!

وی در خصوص عملکرد کارلوس کی روش نیز تاکید کرد: به همان قدر که فوتبال ما بین مردم محبوبیت دارد کی روش نیز محبوب است. او خیلی وقت ها خودش را از یک ایرانی، ایرانی تر می داند و زمانی که به نفع مسی و علیه رونالدو مصاحبه کرده بود می گفت که به خاطر ایران این کار را انجام داده است. من به عینه دیده ام که او بعضی مواقع از یک ایرانی باتعصب تر است.

وی تاکید کرد: البته او گاهی وقت ها عصبانی می شود چون دوست دارد بهترین شرایط برایش فراهم شود ما هم اگر از دست او عصبانی شدیم به خاطر خواسته هایش بود اما دوست داریم به بهترین شکل کار را پیش ببریم.

کفاشیان در پایان درخصوص صحبت خود با مردم گفت: بزرگترین پشتوانه کشور ما مردم هستند آنها بابت حفظ کی روش و تیم ملی امید نگرانی دارند و من این موضوع را می فهمم و اعتقاد دارم این علاقه هیچ کجای دنیا پیدا نمی شود.