به گزارش پارس به نقل از بانک ورزش، شکست مقابل ملوان که یادآور باخت آبی ها در فصل نخست لیگ برتر و پاس دادن جام قهرمانی به سمت رقیب سنتی بود شایعات بسیاری را در استقلال به وجود آورده است. شایعاتی که در این مواقع همواره از دل باشگاه استقلال بیرون می آید.

استقلال به سبب وسعت تاثیرگذاری اش در میان افکار عمومی همواره منبع بزرگ حاشیه است و حالا پس از باختی که بی شباهت با باخت استقلال در نخستین دوره لیگ برتر مقابل ملوان نبود و منجر به اخراج پورحیدری شد، خبرهای ضد و نقیض بسیاری از کانون استقلال به بیرون متساعد می شود.

درست است که نباید به می گویندها، شنیده می شودها، شایدها و اینجور واژه ها در دنیای روزنامه نگاری توجه آنچنانی داشت اما تجربه هم نشان می دهد که بسیاری از شنیده ها و شایدها در نهایت به حقیقت پیوسته است و در واقع سرمنشا تغییرات همگی از این نقطه نشات می گیرد.

در استقلال صحبت از تغییرات است. تغییراتی که عامل اصلی اش ناکامی در فصل جاری خواهد بود. بعضی ها دنبال مربی جور کردن برای استقلال هستند که اتفاقا همین فصل و فصول قبل دستی برآتش یارگیری استقلال هم داشته اند. آنها حالا به دنبال جفت وجور کردن یک مربی خارجی هستند اگر امیر قلعه نویی نتواند در فصل جاری به توفیق برسد.

حالا جرقه برکناری امیر از کدام فکر روشن شده مشخص نیست. فتح الله زاده که گفته بعد از پایان این فصل می خواهم از استقلال بروم و تا ۲۰ سال دیگر هم برنگردم. اگر حرف های آقای مدیر حقیقت داشته باشد بنابراین تفکر برکناری امیر قلعه نویی در صورت ناکامی در فصل سیزدهم از ذهن او به بیرون تراوش نکرده است.

حال چرا بعضی ها که در یارگیری برای استقلال فعالیت داشته اند به دنبال جایی برای مذاکره با مربیان خارجی می گردند و سعی می کنند صندلی لابی هتل ها یا کافی شاپ های دنج را رزرو کنند مشخص نیست.

شاید اساسا همین ها می دانند که مدیرعامل بعدی باشگاه استقلال هم کیست که می کوشند در انتخاب سرمربی فصل بعد رل اول را بازی کنند.

البته این سناریو را خود قلعه نویی می تواند بر هم بزند. او یک راه پیش رو ندارد؛ قهرمانی در فصل سیزدهم که اگر در این شرایط که استقلال سخت از داشتن نیروی کافی در مضیقه است رخ دهد آنگاه امیر را نه تنها فصل بعد بلکه شاید تا ۱۰ سال دیگر روی نیمکت استقلال ببینیم و دیگر زمزمه مذاکره با کرانچار و دیگر مربیان خارجی شنیده نشود.