به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مراد محمدی، در خصوص آخرین شرایط آزادکاران نوجوان اظهار داشت: اسفند ماه مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد است و در شرایط کنونی نیز نوجوانان در اختیار خودشان هستند تا بتوانند آماده حضور در مسابقات شوند.

وی افزود: چون ما در مسابقات رسمی پاسخگوی نتایج هستیم پس اردوهای لازم را نیز برگزار می کنیم اما در موقعیت کنونی دعوت تمام نفرات به اردو امکان پذیر نبود و به همین دلیل مقرر شد نوجوانان در اختیار خودشان باشند.

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان خاطرنشان کرد: ملاک ما برای نهایی کردن ترکیب تیم حضور نفرات در مسابقات انتخابی است. شاید هم اکنون برخی کشتی گیران در ذهن ما برتر باشند اما ملاک اصلی، نتیجه گیری در مسابقات انتخابی است و هر کشتی گیری که در رقابت های انتخابی اول شود بی تردید راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: ما در مسابقات انتخابی هیچ دخالتی نمی کنیم و اگر بخواهیم در داوری یا سایر موارد دخالت کنیم سنگ روی سنگ بند نمی شود، حتی داوری اگر اشتباه باشد جزئی از کشتی است و باید آن را بپذیریم.

وی در ارتباط با مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: کار ما در مسابقات قهرمانی آسیا کمی سخت است و نسبت به سال قبل ریزش زیادی داشته ایم. در گذشته مسابقات نونهالان برگزار نمی شد و حالا این موضوع کارمان را سخت کرده به نحوی که پیش بینی نتیجه امکان پذیر نیست با این حال از سال دیگر با توجه به اقداماتی که در ۲ سال اخیر انجام داده ایم، کارمان راحت تر خواهد شد.

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که دلیل عدم حضور بسیاری از کشتی گیران نوجوان در رده جوانان و بزرگسالان پس از چند سال چیست، تصریح کرد: بسیاری از کشتی گیران قدر خودشان را نمی دانند اما امسال نوجوانانی داشته ایم که در مسابقات مختلف جوانان عنوان اول یا دومی را به خود اختصاص داده اند.